Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Fri 15 Dec 2000 - 13:50:08 MET

On Thu, 14 Dec 2000 09:48:01 +0100, "Vetch" <free24_at_netsys.pl> wrote:

>po pierwsze, systemy windows obsługuą opengl przez certyfikowane sterowniki
Jakie sterowniki. Masz na mysli te od karty graficznej. Jest pewna
roznica medzy interfejsem w systemie op. a sterownikami do danego
sprzetu. a z tym tez nie ma problemu, bo aktualnie kazdy szanujacy sie
producent implementuje w swoich sterach obsluge OGl (jeden lepie,
drugi gorzej).

>po drugie directx jest dodatkiem do systemu dla zastosowań rozrywkowych
>Programy profesjonalne korzystają z opengl, a gry z directx - to chyba jasne
OK. mialem na mysli sam Direct 3D. Wynalazek raczej chory. Taki OGl
mial obsluge procesorow geometri od samego poczatku, a goscie z M$
jakos dlugo nie mogli sie do tego zabrac.

>A directx jest genialnym rozwiązaniem do zastosowań nieprofesjonalnych i nie
>zawiera tylko bibliotek obsługi grafiki, ale także kontrolerów gier,
OK. Ale do grafiki to lepszy jest OGl. Chcialbym zobaczyc jak chodzi
MAYA pod Direct3D:-)))))

>następny co nie lubi billa :-)
Lubi - nie lubi. Po prostu facet gra wielkiego wizjonera, a czasem nie
widzi tego co jest na wyciagniecie reki. Czytalem kiedys fragmenty
jego ksiazki i jakos tak wygladalo, ze to wszystko co On tam niby
wymyslil mozna znalezc w wiekszosci ksiazek SF.

>TrueSpace, 3DStudio Max II i wszystkie nowsze wersje...
Tylko popatrz jak chodzi i wyswietla MAX po D3D a jak pod OGl.
Przeciez w nim jest opcja wyboru. I owszem D3D warto uzywac jesli a)
sterowniki do karty go nie obsluguja b) obsluguja go kiepsko (vide
stare stery do Savage - nie wiem jak jest teraz, moze ostatnie jakie
s3 wypuscil byly lapsze)

>"kilka" gierek jest na linuxa, natomiast na pcta jest ich "tylko" ponad
>tysiąc...
Ale wiele z nich chodzi pod OGl. Ja mam na mysli tylko D3D (bo tylko
tu jest miedy nimi konkurencja)

>tu jest problem - sterownik nie może być certyfikowany, bo na to linux
>musiałby mieć licencję - a kto to kupi, jeśli linux nie ma właściciela ?
>Wniosek: ŻADEN profesjonalny program do grafiki 3D (Maya, Softimage, etc...)
>nie będzie napisany dla linuxa.
"Houdini" to ARAIR jest na Linuxa, a Softimage oficjalnie te platforme
wspiera.

>Za to te programy chodzą doskonale na platformach Solaris i NT.
Zgadzma sie.

>Zresztą wiele profesjonalnych firm z branży video i grafiki kupuje systemy
>NT ze względu niższych kosztów systemu, administracji i oprogramowania
>graficznego przy takiej samej jakości.
Po prostu PCet wreszcie dorosl swoimi mozliwosciami do takich
zastosowan, ale tylko do niektorych (np. AVid) natomiast nie wyobrazam
sobie jeszcze na blaszance niektorych rzeczy.

Pozdrawiam
GLide

--
Glide