Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: trashcan man (trash_at_military.milnet.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 18:28:51 MET

On Thu, 14 Dec 2000 09:48:01 +0100, Vetch wrote:

> po pierwsze, systemy windows obsługuą opengl przez certyfikowane sterowniki
> po drugie directx jest dodatkiem do systemu dla zastosowań rozrywkowych
> Programy profesjonalne korzystają z opengl, a gry z directx - to chyba jasne
> ?

dlaczego ? dlaczego opengl ma byc do zastosowan profesjonalnych a d3d
do gier ? to troche bez sensu imho.

> A directx jest genialnym rozwiązaniem do zastosowań nieprofesjonalnych i nie
> zawiera tylko bibliotek obsługi grafiki, ale także kontrolerów gier,
> dźwięku, muzyki, prezentacji, czyli to co jest związane z multimediami.

fakt, dx pare zalet ma. aczkolwiek genialnym bym go nie nazwal.

> tu jest problem - sterownik nie może być certyfikowany, bo na to linux
> musiałby mieć licencję - a kto to kupi, jeśli linux nie ma właściciela ?

to co powiedziales jest bez sensu. sterownik to sterownik, certyfikowany
nie musi byc - sterownik kazdy moze napisac sam jesli ma ochote
i umiejetnosci. licencje i certyfikaty zwiazane z opengl sa potrzebne
jedynie do praw do uzywania znaku towarowego 'opengl'. taka np. mesa
implementuje opengl, nie ma jedynie prawa do poslugiwania sie tym
znakiem.

> Wniosek: ŻADEN profesjonalny program do grafiki 3D (Maya, Softimage, etc...)
> nie będzie napisany dla linuxa.

tu sie 'lekko' mylisz, ostatnio jak sprawdzalem zarowno softimage,
jak i maya cos w kierunku linuxa robily ;->

> Za to te programy chodzą doskonale na platformach Solaris i NT.

a irix ? w koncu to pod to zostal pierwotnie napisany opengl.

> Zresztą wiele profesjonalnych firm z branży video i grafiki kupuje systemy
> NT ze względu niższych kosztów systemu, administracji i oprogramowania
> graficznego przy takiej samej jakości.

i mniejszej wygodzie pracy, niestety. nt nie zostalo stworzone
do multimediow, i troche mu jeszcze w tym kierunku brakuje.