Re: ABIT

Autor: Grzegorz 'Elmer' Sprzęczka (devnull_at_polinfo.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 12:52:28 MET

Circulus Vitiosus wrote:
> Nie jestem profesjonalnym testerem sprzetu, ale troche kompow juz
> poskladalem, no i wierze w porzadne serwisy na sieci.

Tez troche poskladalem, od pol roku niewiele dlubie w sprzecie i tak
3mac :-) Widze tez ze inet jest b. opiniotworczy :-)

> Ot, przyklad: Zadna, powtarzam _zadna_ plyta abita przed KA7 (m.in.
> wszystkie BX-owe) nie przeszla u Ananda 24-godzinnego testu
> stabilnosci (a troche ich ten czlowiek przetestowal). Z tego co wiem

Az sobie wszedlem na anandtech i szukam mojego ulubienca BE6-2, nie ma
:-0

Ale jest BE6, na ktorym to sobie dzialalem jakies 3 mce, niestety tylko
na win98

z anandtech:
<cytat>

Test Configuration

Processor(s): Intel Pentium II 400 OEM
RAM: 1 x 64MB Mushkin PC100 SDRAM
1 x 64MB Memory-Man PC100 SDRAM
Hard Drive(s): Western Digital Caviar AC28400 - UltraATA/33
Bus Master Drivers: Microsoft Win98 DMA Drivers
Video Card(s): Matrox Millennium G200 (8MB SGRAM - AGP)
Video Drivers: MGA Millennium G200 Release 1677-411
Operation System(s): Windows 98 SE
Motherboard Revision: ABIT BE6 Revision 1.0
</cytat>

Jesli gosc testowal _jeden_ egzemplarz i to na stabilnym inaczej win98
to ja automatycznie przestaje brac taki test pod uwage. Zawsze sie moze
trafic niesprawna plyta, albo wlasnie jedna sprawna wsrod serii. Dwa, ze
szczyt stabilnosci win98 nie jest dla mnie systemem do testow. Jedyna
plyta nie-abit ktora uzywam to gigabyte ga-6bxds. Chyba tylko przez brak
obslugi przez winde98 2 procesorow w anandtech testowali ja na NT. Ale
aby cos powiedziec o plytach trzeba na nich "posiedziec". Moge sobie
napisac ze taka BH6 przeszla kiedys moj 24h test stabilnosci: 5
rownoleglych kompliacji jajka na ktoryms z mandrake bodajrze. Wszystkie
logi identyczne. BE6-2 jak i ten gigabyte miela sie na freebsd, jedna
be6-2 na NT 4 server sp6. I to wiecej niz 24h czy tydzien.
Na podstawie jednej plyty moge stwierdzic ze AOpen to wyjatkowo rzadkie
g.., bo bujalem sie z plyta ktora pracowala max pol godziny do sztywnego
zwisu. Zwalona plyta, ktorys z modeli na 815 o ile dobrze pamietam.
I co? aopen nie przeszedl godzinnego testu elmera jakiejkowiek pracy :-)

> na BX6 i BH6 byly problemy z przegrzewajacymi sie stabilizatorami

:-0
BH6 1.1 i 1.2 mialem ponad rok. Zero problemow. Widac szczesciaz jestem,
musze zaczac grac w totka :-PP
A moze tez dlatego ze prawie nie krece sprzetu, a nigdy nie zmuszam go
do pracy podbiciem napiecia.

> napiecia. Na BF6 sam widzialem jak po odpaleniu geforce'a napiecie z

bf6 mialem jedna, fabrycznie cos nie tak z cmosem, po wymianie na
nastepna jest ok. abit nie jest robiony przez ufo, tez ma wpadki, ale
bez przesady.

> 3.34 V spada na 3.28 - rzecz nie do pomyslenia na porzadnych plytach.

porzadnych? :-)

--
Pozdrawiam, Elmer (zadowolony urzytkownik tandentych abitow :-)
"Gdy wypowiadamy sie, niewiele mowimy na poruszany temat i glownie