Re: Athlon 800 czy pIII 800

Autor: Vetch (free24_at_netsys.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 09:47:27 MET

"Jenot" <jenot_at_mi5.org.uk> wrote in message
> Vetch <free24_at_netsys.pl> wklepał:
>
> Nie świrują, bo to są końcówki (win 98 zazwyczaj), których zadaniem
> jest odpalić emulator terminala i połączyć się z unixem lub od
> czasu do czasu poklepać coś w wordzie lub excelu.

nie będę się rozwodził na ten temat, ale windows serii 9x to system raczej
domowy, a linux do Windows2000 to już nie ma żadnych szans, jeśli chodzi o
system uniwersalny i do wszystkiego.
Wiem że większość maniaków przesiadła się na linuxa bo nie lubili
niestabilności win9x, który jest praktycznie systemem połowicznie 32bitowym,
więc nie ma co porównywać, ale teraz ci sami maniacy mogą wrócić do
Windows2000 i będą cholernie zaskoczeni.
Problem polega na tym że niektórzy maniacy linuxa, Windows2000 nawet na oczy
nie widzieli i co więcej nie chcą widzieć bo działa schemat uprzedzeń.

> A gdzie ja napisałem, że w domu? Ale w domu taki system też się
> przydaje do testowania aplikacji (PHP-MySQL, perl), a zdecydowanie
> najlepiej robić to jednak na dobrze skonfigurowanym systemie.

tu więc grono użytkowników linuxa zawęża się tragicznie. A jeśli ktoś używa
w domu linuxa do np. pisania tekstów, grania i jednocześnie korzystania z
multimediów (np. tworzenie muzyki midi) to jest chyba masochistą.
BTW: na peceta są przecież także darmowe serwery sql czy narzędzia do PHP.
Akurat zajmuję się pisaniem aplikacji pod serwer MS SQL 2000 i wiem czym
śmierdzi ten niby darmowy MySQL.
Po prostu ścierwo ! Nawet jeszcze nie dokończony serwer Interbase Borlanda
jest znacznie lepszy.
A MS wydał niedawno engine SQL o nazwie MSDE które jest okrojoną wersją
potężnego serwera MS SQL 2000.
Co więcej, ten silnik jest darmowy !

> Osoba kompletnie nie znająca peceta (która miała np. do czynienia
> z macintoshem) siadając przy windows zachowuje się podobnie
> do (przepraszam za określenie) windziarza siadającego przy linuksie.

i tu jest właśnie błędne myślenie. Co wy, chcecie żeby każdy użytkownik
peceta był maniakiem i superfachowcem ?
Chwała billowi za to że tak właśnie nie jest, inaczej komputery domowe
byłyby tylko dla "wybrańców" siedzących przy nich 24 godzin na dobę.
Zresztą symptom wyższości linuserów widać w ich aplikacjach - toporne w
obsłudze, nieintuicyjne i wymagające od użytkownika IQ > 200. Wg maniaków
linuxa kierowca samochodu powinien być także być zaawansowanym mechanikiem.

> I piszę to z własnych doświadczeń (składałem kompy paru nauczycielom,
> którzy w szkole mieli iMac'i). Więc - kwestia przyzwyczajeń.
> Ja nie potrzebuję manuali, żeby linuxa, czy innego unixa
> obsłużyć - większość robię intuicyjnie i/lub z pamięci.

żeby coś robić z pamięci trzeba się tego najpierw nauczyć, a prawda jest
taka, że po instalacji linuxa nie wiadomo nawet gdzie szukać i od czego
zacząć.

> Poza tym co za problem z manualami - każde polecenie ma
> szczegółową stronę podręcznika i naprawdę dla średnio
> \rozgarniętej osoby nie ma problemu z dostaniem się do
> wiadomości, których potrzebuje - i nieważne, czy to admin,
> czy ZU, czy programista.

to ja chyba nie jestem za bardzo rozgarnięty, skoro rzeczy które robię w
windows w ciągu 10 sekund, musiałem uczyć się przez tydzień...

> DGCC, nie zauważam, żeby Windows był bardziej intuicyjny od
> linuxa. Ja naprawdę lubię znać system, a Microsoft skutecznie
> uniemożliwia poznanie Windows zarówno zamkniętą architekturą
> systemu, jak i ograniczeniami prawnymi.

wybacz, ale jeśli dla Ciebie nie jest normalne że produkt komercyjny jest
chroniony prawnie, to o czym mówimy ?
Czy chciałbyś żeby ktoś wchodził do Twojego domu i mierzył sobie wysokość
ścian czy grubość rur w celu np. zrobienia ankiety ? :-)
A że bill uniemożliwia poznanie windows to NIEPRAWDA !
Sąd dostępne WSZYSTKIE pakiety SDK do wszystkich technologii (directx, odbc,
ado, sql, etc...) za DARMO, co więcej - na stronie MS'a można sobie nawet
zamówić płytki po kosztach wysyłki !
Jest to wystarczająca wiedza aby napisać DOWOLNĄ aplikację pod Windows, czy
usługę, czy sterownik do sprzętu, etc...

> W windows proste problemy rozwiązuje się prosto, trudne są
> niewykonalne.

miałem wiele trudnych problemów i wszystkie z nich dało się rozwiązać
kilkoma kliknięciami myszy...

> W linuxie da się zrobić wszystko (nawet zaparzyć
> wspomnianą wyżej kawę z wora ;))) (vide Coffee-HOWTO), chociaż
> poznanie podstaw obsługi systemu zajmuje rzeczywiście nieco
> więcej czasu.

ech,szkoda mej klawiatury.
Ja tylko piszę bo nie lubię jak ktoś przekręca fakty.
Każdy lubi to co chce, ja uważam że komputery powinny być przyjazne, a unix
nigdy taki nie był i nie będzie - zresztą nadaje się do tylko do pewnych
specjalnych zastosowań, a życie jest zbyt krótkie żeby je całe tracić na
naukę kopiowania dyskietki w MC :-)

--
Pozdrowienia
Vetch