Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: trashcan man (trash_at_military.milnet.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 02:48:47 MET

On Tue, 12 Dec 2000 09:44:12 +0100, Vetch wrote:
> Pracuję jako programista w małej firmie. Zarówno w pracy używamy na trzech
> kompach Windows2000 PRO i SERVER na płytach asus/aopen i celerony. Od
> pierwszej wersji testowej Windows2000 PRO (luty tego roku) NIE ZDARZYŁO SIĘ
> ANI RAZU aby jakiś komp zwiesił się czy zaświrował. Po prostu przychodzę do
> pracy rano, włączam kompa, odpalam Delphi 5, SQL manager, 10x internet
> explorer, outlook, kupę programów w tray'u, far'a , MSDN i WSZYSTKO DZIAŁA
> JAK ZŁOTO do wieczora. Wieczorem po prostu wybieram 'zamknij' i komp się
> pięknie zamyka....

to ma byc stabilnosc ? nie resetuj go przez pol roku, wtedy mozemy
zaczac mowic o jakiejs stabilnosci.

> g..wno prawda. Jak masz dobry MARKOWY sprzęt i dobry system (NT) to nie ma
> prawa nic świrować.

iirc nt mozna bylo dosc latwo zawiesic po prostu ladujac jakies losowe
smieci do rejestrow i wywolujac syscalla (int XX). mam nadzieje,
ze w win2k sie chociaz troche poprawili...

> Wcześniej nie byłem zwolennikiem billa g. i windows 9x - nie miałem dobrego
> sprzętu jak i systemu.

a jakiz to niedobry sprzet miales ?

> Wyskubałem kasy na płytę asusa, celeron II, kartę grafiki gigabyte, dysk ibm
> i soundblaster 128 i sprzęt chodzi jak marzenie - ZERO zwiechy. Nawet nie
> mam podłączonego reset'u.
>
> Czy ty wogóle używałeś NA CO DZIEŃ Windows200 ?

uzywalem go przez kilkanascie godzin. w tym czasie obejrzalem sobie
dwie zwieszki (unreal tournament) + bluescreen (najprawdopodobniej
sterowniki do rivy nie do konca radzily sobie z ddc). system
na sensownym sprzecie i skonfigurzony przez osobe lepiej znajaca
sie na tym ode mnie ;-) a co do stabilnosci - mozna prosic o maly
eksperyment ? zacznij nagrywac cdr i wylacz zasilanei od nagrywarki,
albo dysku twardego... co sie stanie ? (pytam z ciekawosci)

> Nie wydaje mi się...
> Aha i mam taki konfig: karta AGP chodzi na 4x, a te urządzenia na jednym
> przerwaniu (9):

dlaczego na jednym ? co masz w kompie, ze cztery urzadzenia dosc mocno
dajace po przerwaniach musza chodzic na jednym ?

> modem pentagram PCI,
> karta grafiki
> USB
> karta Soundblaster
> acpi
>
> i wszystko chodzio stabilnie i bez problemów, a na swojej Rivie TNT2 mam w
> 1024x768x16 50fps w UT (oczywiście Win2K).
> Dlatego dziwią mnie te wieczne problemy jakie mają grupowicze z dzieleniem
> przerwań, czy trybem agp 4x.
> Po prostu jak jest dobry sprzęt to wszystko MUSI chodzić dobrze.

nie. problemu z dzieleniem przerwan nie ma chyba zaden sensowny wspolczesny
sprzet, problemy maja jedynie sterowniki do owego sprzetu. kto dostarcza
sterowniki ? nawiasem mowiac, to afaik koles mial podobny sprzet jak ty,
z wyjatkiem dysku seagate i sb live. wersja win2k prof. angielska.
co prawda pirat, ale to raczej nie powinno wplywac na stabilnosc ;->