Re: Czy mozna uzywac naraz karty dzwiekowej zintegr. i PCI ???

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 16:26:38 MET

"gruesome [Artur Siekielski]" wrote:

> Data: Thu, 07 Dec 2000 14:25:22 +0100, Identyfikator: Karol Michalak, Treść zeznania:

> PCChips M726MRT (btw prosze sie nie smiac, nie uwazam tej plyty za jakies g* Linux
> przez ponad pol roku mi sie ani razu nie zawiesil, dysk pracuje na UDMA33 (w
> windzie tez), wydajnosc pamieci itd. mierzona w Sandrze2000 lepsza niz na MVP3
> (ta plyta ma chipset AliAlladin Pro2 czyli M1621, M1543)).

To trafiłeś na dobry egzemplarz. Niestety główny problem z PCShit (:-))
polega na tym, że podzespoły mają duży rozrzut parametrów. No i jedna
płyta tego samego modelu może chodzić jak złoto a druga będzie walić się
przy każdej okazji. Jak w totku :-)

> Coma2 nie uzywam, mozna wylaczyc, lpt musi byc... Emulacja SB16 nie bedzie mi
> na pewno potrzebna - Windows uruchamiam okazjonalnie (jakas gierka itp.).

Tu mierzę swoją miarką. Jestem wielbicielem starych, DOS-owych gierek i
jest mi ona niezbędna. Niestety wszystkie karty na PCI odpadają w tym
względzie. Nic nie zastąpi karty na ISA.

> Nie rozumiem, nie mozna wylaczyc line in przy normalnym uzytkowaniu? Ale
> sciszyc do zera chyba mozna? ;)

Chyba nie rozumiesz. O to chodzi aby można było zrobić w ten sposób by
wchodzący dźwięk przez line in nie był miksowany (dodawany) z dzwiękiem
wychodzącym. I do tego jest potrzebna osobna regulacja in i out. A SB128
ma jedynie ogólną regulację np line, wave itp bez podziału na in i out.
Paniał? :-)

> Coz jak juz pisalem planuje uzywanie tej karty w zasadzie tylko pod Linuksem i
> to do sluchania MP3, nic wiecej. Chce ja miec bo wg testow na www.pcavtech.com
> ma bardzo dobre parametry przetwornika cyfrowo-analogowego, na dotychczasowej
> karcie przy niektorych czestotliwosciach (np. <80Hz) slychac bardzo duze
> znieksztalcenia.
> No i czy za te 100zł mozna dostac cos lepszego???

Chyba każda w podobnej cenie jest lepsza. Ja proponuję wypróbowanie
Wortexa. SB128 wziąłem jedynie ze względu na spodziewaną najlepszą
emulację SB16 co jednak okazało się bardzo złudne.

Pozdrawiam

Karol