Re: "Stara" plyta a DUUUZY dysk

Autor: Feromon (feromon_at_interia.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 16:35:13 MET

Mis Jogi napisał(a) w wiadomoœci: <3A34CE4D.91D45F4D_at_polbox.com>...
>Witam,
>
>Mam taki problem. Mam plyte pentiumowa (SOYO na HX-ie), ktora ma w
>BIOSie LBA i LARGE. Czy obsluzy mi ona wspolczesnie duze dyski, NP 20
GB
>? Probowalem sztucznie zwiekszac w biosie liczbe glowic ale sa
problemy
>i wydaje mi sie ze moglbym podlaczyc dysk do 4 GB. czy jestem w
bledzie
>? Co wykazyje wspolczesny bios jak sie podlaczy dysk o poj. np 20 GB
?

Do dysków Seagate dolaczany jest DiskWizard (Ontrack Disc Manager)
który pozwala
obslugiwac duze dyski na starych plytach glównych. Nawet na 486 bez
PCI na starym
kontrolerze - jednokanalowym IDE. Jednak w innym kompie go nie uzyjesz
(chyba ze
z niego wystartujesz). Natomiast z dyskami powyzej 30GB moze byc
problem.
Nowa wersja obsluguje FAT32.
Pozdrawiam
Feromon