AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: Kal (kal_at_itnet.pl)
Data: Sun 10 Dec 2000 - 20:05:13 MET

Witam

Coz, ktos znowu wlozyl kij w mrowisko :))). Byc moze moj post cos wniesie do
dyskusji.

Pojutrze bede mial nowa maszyne... Zeby nie owijac w bawelne bedzie to:

Intel Pentium III 933 MHz albo 1 GHz - zalezy od aktualnej ceny
ELSA Gladiac 32 MB GeForce2 GTS
2 * 128 MB SDRAM ValueRam Kingston
Asus CUSL-2
IBM DTLA307030
Sound Blaster Live! 5.1 Player

O reszcie nie bede wspominal, bo to nie o to chodzi. Ta konfiguracje
ustalilem stosunkowo niedawno. Jakis czas temu przedstawilem tu troszke
inna konfiguracje, no wlasnie - TBird 1000 na A7V. Jak pisalem, przekonanie
mnie do Intela jest prawie niemozliwe... a jednak?

Dlaczego zmienilem zdanie? Oprocz ogolnie rozumianej wydajnosci systemu,
chyba najwieksze znaczenie ma dla mnie stabilnosc pracy systemu. Na
komputerze, ktorego uzywam do tej pory, a uzywam go od czterech lat,
praktycznie 24 godziny na dobe (rzadko mi sie zdarza, zebym go wylaczyl),
nigdy, powtarzam, NIGDY, nie zobaczylem niebieskiego ekranu - system NT
Workstation 4.0. A jest to Pentium 133_at_166 na Asusie P55T2P4. Na nowy
komputer przeznaczylem dosyc pokazny budzet, i chyba nic dziwnego, ze
oczekuje od tego systemu takiej samej stabilnosci. Dlugo czytalem
"wspaniale" i "profesjonalne" strony o sprzecie typu tomshardware.com.
Niestety zawiodlem sie na nich... A olsnienie przyszlo po przejrzeniu grup
alt.comp.periphs.mainboard.asus oraz alt.comp.periphs.mainboard.abit - chyba
niekwestionowani liderzy na rynku plyt glownych - zauwazylem ze plyta A7V i
KT7 wcale nie sa "rock stable" - jak zapewniaja autorzy wyzej wspomnianych
stron. Codziennie przynajmniej 5 osob donosi o problemach zwiazanych z tymi
plytami: niespodziewane zwisy na Win2K, restarty systemu, problemy z
dyskami, grami 3D, dlugi start-up systemu, i inne podobne. Z drugiej strony
nie widzialem ani jednej takiej skargi zwiazanej z plyta CULS-2. Czyzby to
nic nie znaczylo??? Dlaczego "najwieksi" specjalisci od hardware'u na sieci
nie wpomnieli ani slowa o tym ze plyty na chipsecie VIA regularnie maja
problemy z GeForce'ami i SB Live!? I nie mowcie mi, ze to sa problemy ludzi,
ktorzy nie potrafia zlozyc peceta! W wiekszosci przypadkow systemy byly
wyposazone w firmowa pamiec - rzecz na naszym rynku rzadko spotykana, i
oparte na innych komponentach renomowanych firm. Owszem, te problemy sa niby
rozwiazywalne - przestawienie karty AGP na tryb 2X, upgrade biosu, update
innych sterownikow itd, ale.... to chyba nie swiadczy zbyt dobrze o
platformie. Benczmarki Quake'a to nie wszystko!

Tak wiec, wiem, ze bede mial wolniejszy komputer, ze zaplace za niego
wiecej, ale z drugiej strony mam podstawy spodziewac sie ze tak jak do
mojego obecnego systemu - bede mial do niego pelne zaufanie :)). Pewnie
zaraz pojawia sie Grupowicze, ktorzy beda zapewniac ze ich Athlony czy
Durony chodza bez zarzutu od X miesiecy... byc moze macie szczescie, ja nie
chce ryzykowac, za duzo kasy mnie to kosztuje!!!

pozdro

Kal