Re: Czy mozna uzywac naraz karty dzwiekowej zintegr. i PCI ???

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 06 Dec 2000 - 13:07:51 MET

On Tue, 5 Dec 2000, gruesome [Artur Siekielski] wrote:
[...]
>+ Wiec czy mozna sie spodziweac jakichs konfliktow sprzetowych przy
>+ wlaczanej karcie zintegrowanej i jednoczesnie wsadzonej SB128PCI???

 Czysto sprzętowych - jeśli ustawisz różne przerwania itp. - to raczej
nie.

>+ Z tego co wiem to problemow ze sterownikami i oprogramowaniem nie
>+ powinno byc klopotu.

 Ze sterownikami nie.
 Z *niektórymi* programami - tak.
 Oczywista, że włączenie 2 emulatorów SB spowoduje konflikt -:),
ale pomijając ta sprawe:

>+ (ale jak np. mozna okreslic priotytet kart, np. czy mozna zmienic ta ktora
>+ bedzie uzywana do WinAmpa? Na Linuksie nie ma z tym klopotow...).

 W większości programów - bez problemu.
 Jednak *niektóre* programy nie przewidują istnienia dwu kart
(i mają np. wkompilowany numer '0' :>).
 Do programów które nie chcą działać z 2 kartami należą np. programu
made by Creative... Tak, np. mam SB Live i Home Studio (Guillemota)
ora odpowiedź supportu Creative że LiveWare nie jest przewidziane
do używania w komputerze z 2 kartami ! (dla porządku: stary LV 2.1
działa, oczywiście tylko na SB; nowy "wybucha" ujrzawszy 2. kartę !).
 Myślę że na Linuxa też da się napisać program który działa tylko
z jedną kartą :], tak ze to raczej zasługa niechlujstwa programistów.
 Jak zaznaczam: więszkość programów działa i pozwala wybierać kartę.

 Pozdrowienia
- Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.