Re: PS/2 a COM1

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Wed 29 Nov 2000 - 14:20:22 MET

> Dziwne bo
> kupuje muszy microsoft i maja gniazdo ps po uzyciu przejsciowki =
ps/comm
> dziala bez zarzytow
> kupilem tez kiedys do domu inna mysz ps i dali przejsciowke i tez =
dzialala
> bez zarzytow na comm i ps
> dlatego nie wiem z czym masz problem i o jakim zasilaniu mowisz

Mysz PS/2 wymaga do dzia=B3ania zasilania podanego
bezpo=9Crednio przez jeden z pin=F3w gniazda PS/2
(jest zasilana zasilaczem komputera)

Mysz Serial pobiera zasilanie z linii RTS i DTR (ma wbudowany odpowiedni
uk=B3ad kt=F3ry przetwarza sygna=B3y z tych linii na potrzebne =
zasilanie)
(czyli ma sw=F3j w=B3asny zasilacz)

Tak wi=EAc je=9Cli myszka PS/2 nie posiada wbudowanego uk=B3adu
pozwalaj=B9cego wygenerowa=E6 z tych=BFe sygna=B3=F3w odpowiedniego
to po prostu NIE B=CADZIE DZIA=A3A=C6 i nie pomo=BFe najlepsza =
przej=9Cci=F3wka.

W sumie w odwrotn=B9 stron=EA sprawa ma si=EA podobnie (chocia=BF by=B3o =
by nieco
=B3atwiej)

Akurat myszy kt=F3re trafi=B3e=9C - mog=B3y mie=E6 takie =
przej=9Cci=F3wki. Nie liczy=B3bym
jednak, =BFe dzia=B3a=B3y by one z innymi myszkami ni=BF te do kt=F3rych =
by=B3y za=B3=B9czone.

--=20
Sopy=B3o]=3D-----=3D[airwolf_at_astercity.net]=3D-
   =