Re: PS/2 a COM1

Autor: Pawel K (paw_at_hogart.com.pl)
Data: Wed 29 Nov 2000 - 14:39:44 MET

Dziwne bo mam tone muszy PS i kazda dziala na comm
"Airwolf" <airwolf_at_astercity.net> wrote in message
> Dziwne bo
> kupuje muszy microsoft i maja gniazdo ps po uzyciu przejsciowki ps/comm
> dziala bez zarzytow
> kupilem tez kiedys do domu inna mysz ps i dali przejsciowke i tez dzialala
> bez zarzytow na comm i ps
> dlatego nie wiem z czym masz problem i o jakim zasilaniu mowisz

Mysz PS/2 wymaga do działania zasilania podanego
bezpośrednio przez jeden z pinów gniazda PS/2
(jest zasilana zasilaczem komputera)

Mysz Serial pobiera zasilanie z linii RTS i DTR (ma wbudowany odpowiedni
układ który przetwarza sygnały z tych linii na potrzebne zasilanie)
(czyli ma swój własny zasilacz)

Tak więc jeśli myszka PS/2 nie posiada wbudowanego układu
pozwalającego wygenerować z tychże sygnałów odpowiedniego
to po prostu NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ i nie pomoże najlepsza przejściówka.

W sumie w odwrotną stronę sprawa ma się podobnie (chociaż było by nieco
łatwiej)

Akurat myszy które trafiłeś - mogły mieć takie przejściówki. Nie liczyłbym
jednak, że działały by one z innymi myszkami niż te do których były
załączone.

--
_______.________----_---=[Tomasz Sopyło]=-----=[airwolf_at_astercity.net]=-
   __.-^---..______//---=[IRC:#lotnictwo]=--=[http://www.skrzydla.com]=-