Re: WIRUS!!!

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 22:03:33 MET

Cześć,

Maciej Winowski wrote:

[...]
> Przeciez on nie twierdzil, ze wirusy robia cos ze sprzetem.

To poczytaj opis grupy pecet, wtedy będziesz wiedział, dlaczego to jest
NTG. Dla przypomnienia: pecet jest grupą poświęconą _sprzętowi_, czyli
_hardware_. Utożsamianie pecetów z windą jest wybacz, ale ... zresztą sam
się domyśl.

> Z reszta tak
> bardzo jestes pewien, ze nie? Bo ja wiem co innego sa wirusy, ktore sa w
> stanie zepsuc monitor (bardzo szybka zmiana czestotliwosci odswiezania,
> dawno temu bylem ofiara takiego wirusa), niektore potrafia spalic plyte
> glowna, a przez to inne podzespoly komputera (vide wirus czarnobyl).

Nie będę się wdawał w ogólne dyskusje o możliwości uszkodzenia sprzętu
przez wirusy (o czrnobylu wiem i się oczywiście zgadzam z jego związkiem z
hardware), ale _ten konkretny wirus_ wykorzystuje błąd w zabezpieczeniach
opsluka pod windę. Nie ma on najmniejszegho wpływu na hardware, i
zabezpieczenie przed nim nie jest związane ze sprzętem. Mało tego,
zabezpieczeniem przed tym wirusem jest m.in. używanie jakiegokolwiek
innego klienta poczty na tym samym sprzęcie.

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)