Re: Co wybrac PIII czy Durona?

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 11 Nov 2000 - 11:01:45 MET

W artykule napisanym do pl.comp.pecet niejaki(-a) Jacek Osiecki,
twierdzi ze.......
: >: >4xUDMA33 utrzyma 8 dyskow (czyli duuuuzy serwer FTP :) ), a 2xUDMA66
: >: >tylko 4. No i jeszcze inna sprawa - tylko IBMy czuja naprawde
:
: >: Przede wszystkim przy 4xUDMA33 możesz mieć 4 urzadzenia, każde na osobnym
: >: kanale. I to daje nieporównywalnie większe korzysci niż dwa kanały
: >: UDMA66.
:
: >Heh... a to przy 8 urzadzeniach na tych kanalach to jest gosrzej niz
: >przy 4? ;))))))
:
: A co - myslałes, że dwa urzadzenia na wspólnym kanale chodza tak samo, jak
: na dwóch oddzielnych? Cóż - jak chcesz, możesz pozostać w błędzie :)

Nie o to chodzi. Chodzi o to, ze posiadaja 8 dyskow na raz mozna sie
pokusic o niezlego linusia ;) a pasmoi tak nie zostanie zajete przez
wszystkie dyski - przeciez nikt nie mowi, ze na UDMA33 sie wepnie IMBa
UDMA100... ;)))

Innymi slowy - zawsze zostanie wolne pasmo, czyz nie? :) I wtedy taki
dysk po prostu bedzie chodzic z ~90% tego jakby chodzil na pasmie sam
:)

: >Mi chodzi o ilosc - wiadomo, ze posiadajac linusia mozna takie rzeczy
: >powyrabiac, ze ma sie kilkanascie dysko i hula ladnie :)
:
: Nie chodzi o ilosć, tylko o jakosć: dwa urzadzenia na jednym kanale maja
: dużo gorsza wydajnosć niż umieszczone na osobnych.

Wydajnosc spada, ale nie znowu tak drastycznie :) Jakies ~90% dla
samych Seagatow U, ktore czasem moga miec problem z zawaleniem jednago
pasma ATA33... :)))) No jakby to byly IBM UDMA100, to co innego.

: >: >A tak BTW: Mam 2x UDMA33, czyli do 4 urzadzen - wszystko zajete (2x
: >: >Seagate U, ASUS 50x, TEAC 4x4x32) :)
:
: >: Jak ktos lubi... :)
: >: Ja cd i nagrywarkę wrzuciłem na scsi.
:
: >Tez tak mozna, ale ja mam wersje ATAPI :) A pod linusiem wszystko
: >bzyka straszliwie ladnie :) nigdy pod cdrecordem nie stracilem plytki,
: >cokolwiek bym robil... antomiast pod winda i nero to wtedy nie moge
: >nic robic, i do tego pewnosci i tak nie ma :(
:
: Ja pod winda też wolę nie dotykać sprzętu podczas nagrywania :)
: A co do zapychania kanałów IDE: gdy przychodzi do mnie kumpel z dyskiem, to
: po prostu wsadza go do kieszeni i działa. Żadnego kombinowania ze zworkami,
: problemy z "nie lubiacymi się" dyskami/cdromami...

eeee tam... u mnie wszystkie pasma zajete, nie ma gdzie cokolwiek
podlaczyc... ;)))))

--
Witold "ManiacK" Wilk___<maniack_at_tychy.com>____IRC #tychy____________
_"Proponuje nadmuchiwana lalke Beeth, z trzema dziurkami, i jak ktos_|