Re: Co wybrac PIII czy Durona?

Autor: Jacek Osiecki (joshua_at_ceti.pl)
Data: Sun 12 Nov 2000 - 19:08:12 MET

Dnia Sat, 11 Nov 2000 11:01:45 +0100, Witold Wilk napisał(a):
>W artykule napisanym do pl.comp.pecet niejaki(-a) Jacek Osiecki,
>twierdzi ze.......

>: >Heh... a to przy 8 urzadzeniach na tych kanalach to jest gosrzej niz
>: >przy 4? ;))))))

>: A co - myslałes, że dwa urzadzenia na wspólnym kanale chodza tak samo, jak
>: na dwóch oddzielnych? Cóż - jak chcesz, możesz pozostać w błędzie :)

>Nie o to chodzi. Chodzi o to, ze posiadaja 8 dyskow na raz mozna sie
>pokusic o niezlego linusia ;) a pasmoi tak nie zostanie zajete przez

Co ma posiadanie 8 dysków do "niezłego linusia", czyli, jak mniemam, linuxa?
Mi wystarczy na to jeden dysk, choć lepiej dwa (swap na osobnym dysku)...

>Innymi slowy - zawsze zostanie wolne pasmo, czyz nie? :) I wtedy taki
>dysk po prostu bedzie chodzic z ~90% tego jakby chodzil na pasmie sam
>:)

Może chodzi Ci o RAID, np. gdy kilka dysków robi za jeden o pojemności
równej (lub mniejszej) od sumy pojemności składowych? Wtedy faktycznie jest
cudownie - "dysk" śmiga jak szaaalony.

>: Nie chodzi o ilosć, tylko o jakosć: dwa urzadzenia na jednym kanale maja
>: dużo gorsza wydajnosć niż umieszczone na osobnych.

>Wydajnosc spada, ale nie znowu tak drastycznie :) Jakies ~90% dla

Drastycznie - biorąc pod uwagę raczej "średnią" inteligencję szyny IDE :)
Ja np. nie odważyłbym się zapuścić testu motylkowego na dysku siedzącym na
jednym kanale z nagrywarką (podczas nagrywania oczywiście :)

>: Ja pod winda też wolę nie dotykać sprzętu podczas nagrywania :)
>: A co do zapychania kanałów IDE: gdy przychodzi do mnie kumpel z dyskiem, to
>: po prostu wsadza go do kieszeni i działa. Żadnego kombinowania ze zworkami,
>: problemy z "nie lubiacymi się" dyskami/cdromami...

>eeee tam... u mnie wszystkie pasma zajete, nie ma gdzie cokolwiek
>podlaczyc... ;)))))

Od czego kieszenie? :)

Ja mam jeden z dysków w kieszeni. Gdy ktoś przynosi swój, to wsadzam go
zamiast mojego.

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua_at_ceti.pl                http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |