Re: Nie mialem problemu - Duron'a kupilem (dlugie)

Autor: JeRRy (jerry_at_timsi.com.pl)
Data: Fri 03 Nov 2000 - 08:08:37 MET


Dzieki wszystkim za rade.
Jestem madrzejszy ;-)
Po drugie dzieki ludkom za ten nieszczesny plik ;-)
Zainstalowalem "poprawnie" i sam wiem, ze to bzdet
i nic nie daje ;-(

Teraz znow Was pomecze liczac na pomoc.

Nie strzepie tutaj klawiatury i nie szarpie sie ze sprzetem
3 dzien dla samego sportu. W tej chwili caly ten VIA i Asus V3800
(przynajmniej w moim kompie) to jedna wielka porazka.
Szukam przyczyny, bo _gry_wala_sie_na_pysk_!

1. Zawieszanie.

Calkowicie bez przyczyny (na tej samej karcie i P2B tego nie mialem).
Calkowicie nieobliczalne i nieprzewidywalne. Czasami po 5 sek. gry,
czasami po 5 min., ale zawsze. Czasami pada wszystko (wisi i dzwiek
i wideo). Czasami gra wizualnie staje ale "slychac akcje w tle" i wydaje
sie ze gierka dziala. Czasami uda mi sie wyjsc do winy, a czasami
pozostaje tylko reset. _Co_wazne_ Bywa tak, ze gierka pozostawiona
zwieszona na np. 10, 15 sek nagle sie odblokowuje i poleci jeszcze
kilkanascie
klatek lub sek., by za 5, 10, 15 sek. wiechnac sie na dobre. Zawsze ma to
miejsce w grafice 3D. Nigdy w windzie, nigdy w 2D, nigdy nawet w setup'ie
gier. Tylko podczas "prawdziwego grania".

2. Artefakty.

Oprocz w/w obrzydliwosci wystepuja jeszcze nieznane mi do tej pory
artefakty i przeklamania. Przypomina to cos na ksztalt "starego filmu"
bardzo zniszczonego. Wyskakuja w roznym czasie, w roznych miejsca,
roznych wielkosci i roznych kolorow kreseczki (pion i poziom). Znowu
zero schematu. Czasami bardzo, czasami wcale. Cyrki...
Do tego dochodzi calkowita kasza w teksturach na np. demku Superbike2001.
Ma to miejsce glownie na sterach Detonator 2.25 i Fachmanie 1.2 (bez
roznicy)
Na sterownikach ASUSa V6600/V6800 v.3.68 (z obsluga V3800) mijaja
bole z artefaktami i teksturami. Tyle radosci. Wydajnosc gorsza.
Gry wieszaja sie bez zmian ;-(

3. Wydajnosc a przezroczystosc.

Dziwi mnie tez kosmiczna roznica w wydajnosci, gdy pojawia sie
przezroczystosci.
W RallyMasters na przyklad, po ustawieniu wszystkiego na max w
1024x768x32bit
gierka smiga 50-70fps w "previewce". Ok. 30-40fps w rajdzie na cztery
maszyny. Ciagnie pieknie, az milo... do momentu, gdy pojawia sie duzo
dymu albo kurz ;-( (Indonezja). Gra tak zwalnia, ze az w oczy szczypie
a na "liczniku klatek" czasami pojawia sie ich zaledwie 10-14 fps. Malo
tego.
Zauwazylem, ze ma to miejsce tylko wtedy, gdy kurz przeslania pojazdy.
Gdy ujecie jest "z boku" a jest go tyle samo (pojazdy przeciez tez te same)
nie ma to juz takiego znaczenia. Podobnie koszmarnie zwalnia w RolleCage2
przy przejzdzie przez walace sie zabudowania czy eksplozje.

A moze chcialaby dusza do raju i to normalne?
Siada juz TnT2 w 1024x768x32bit z all max detal ?

Jak na ironie jedynymi grami, gdzie gra sie super komfortowo a fps nie spada
ponizej 25fps w najwiekszym mlynie sa Unreal i UnrealTournament. Zawsze
mialem z nimi (ich predkoscia) najwieksze problemy na P2B (slaby proc).
Teraz chodza jak zloto bez nawet sladu zwiechy.

pozdrawiam wszystkich liczac na pomoc.

...lekko podlamany
--------------
JeRRy
---------------



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:51:30 MET DST