Re: Przetaktować Procesor ; Wiatraki precz

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 12:44:59 MET

Hi,

Marian Sosnowski wrote:

> [...]
> właśnie światkiem. PentiumIV pójdzie na radiatorze ale i jeśli 1.2 GHz PIII
> zwolnisz do 600Mhz to będziesz mógł nim chłodzić wiatrak :)

Ino po co płacić za 1.2 GHz i mieć 600 MHz? Trochę nieopłacalny biznes... :(

> Ja piszę teraz na archaichnym, najprymitywniejszym RISC Winchipie 150 MHz
> przetaktowanym na 200MHz/100Mhz i chodzi pod Win2k więcej niż szybko
> - bo ma 64MB L2 :)

Ja też mam "tylko" K6-2 500, ale i tak troszkę się grzeje :-)

> Zapisuje pełnoekranowy PAL 25 klatek/s z 64 bit /8MB
> All-in-WanderPro AGP2 !!!!

Kwestia karty. Mój AVer nie ma kompresji sprzętowej i mój komputer ledwo
co się wyrabia z kompresją programową w czasie zrzutu...

> Komp na chipsecie i850 będzie płytką z
> odstającym na 5 cm Rambusem którą ja sobie po prostu przykręcę pod

A wiesz jak RDRAMy się grzeją? :)

> blatem biurka, podobnie napędy. Pozostanie to tylko zaekranować jakąś
> siatką żeby mi jaj nie napromieniowało, co by mogło pchnąć ewolucję
> za bardzo do przodu ;)

;-)

Takie promieniowanie nie jest specjalnie groźne :-)

> PS : Odkryłem że ustawianie mnożnika na płycie głównej wcale nie musi
> zmusić Procesora do chodzenia w tej proporcji. Winchip, P233 i AMDPR166
> ustawione na 2.5 chodzą na 1.75.

Oczywiście. Mnożnik zależy tylko od procesora -- płyta wcale nie ustawia
jakiegoś konkretnego, a jedynie zwiera lub rozwiera kilka jego nóżek.

> Druga sprawa to programy diagnostyczne.
> Norton Utilities o 14.3% zaniża częstotliwość. 100% dokładności daje WCPuid,
> 99.99% dokładności WinTune98(oferujacy dodatkowo wpaniały test) i
> CPUStabilityTest - freewary

100% dokładności daje kalkulator liczący rzeczywisty mnożnik razy szynę ;-)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |