Re: Asus K7T, zmiana mnoznika....

Autor: Umlauf (umlauf_at_pa4.katowice.sdi.tpnet.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 21:38:21 MET DST

> Poza tym moze pomorzecie uzupelnic mi wiedze na temat prockow i gniazd pod
> jakimi siedza oraz magistral pod jakimi pracuja...

8086 - XT 16 bit 4,77 MHz zwykła podstawka pod układ scalony bodajże 28 czy
40 nóżkowy
8088 -okrojona do 8 bitów wersja 8086
> 286 - z tego co wiem byl na stale polaczony z plyta glowna ale jaka
magistrala?
Widziałem płyty z procami w obudowach PLCC - wyciągane - sam mam jeszcze
taką w domu - kurzy się na szafie
> 386 - magistrala 33 Mhz ale jaki slot?
Nie pamiętam ale chyba była to tak jak w przypadku wyżej obudowa PLCC
> 486 - magistrala 33 ale nie znam slotu
Magistrale 25, 33, 40 MHz i gniazdo Socket 3
> Pentium - Socket 7 i magistrala 33
Pentium 60 i 66 magistrale odp. 30 i 33 gniazdo Socket 4
Pentium 75 - 233 magistrale 25 - 33 MHz i gniazdo Socket 7
> Celeron - magistrala 66 i slot1 a pozniej chyba PPGA
Magistrala 66 MHz, Slot1, FPGA
> Pentium II - Slot 1 magistrala 66 i 100
Zgadza się
> Pentium III - magistrala 133? i jaki slot?
Magistrala 100, 133 MHz, Slot1, FCPGA
> Celeron 2 - pod czym to chodzi?
Magistrala 66 MHz :(, FCPGA
> Duron - to samo pytanie
Magistrala 100 - 133 DDR (nie jestem pewien nie interesuję się wyczynami
AMD), Socket A
> Athlon - SlotA ale jakka magistrala?
Patrz uwaga wyżej

A propos nie wymienionych procków
VIA Cyrix III - konkurencja dla Celerona nie znam szczegółów - polecam
lekturę gazet typu Enter, Chip, PCWorld z 2000 roku

Są jeszcze takie archaizmy jak AMD K4 odpowiedniki 486 na pracujące na 120 i
133 MHz
AMD K5 - odpowiednik Pentum
Cyrix, Cyrix II - jak wyżej
IDT WinChip - jak wyżej
Niestety w przypadku tych procesorów trudno jest mi coś powiedzić. Gniazdo
takie jak 486/Pentium, ale magistrale - trudno mi stwierdzić gdyż
częstotliwości taktowania nie były podawane bezpośrednio lecz jako PR
(Pentium Rating) (z wyjątkiem AMD K4) czyli np. procesor AMD K5 PR90 działał
rzekomo tak jak P90 Intela.

pozdrawiam

Umlauf

PS. Jak mi się jeszcze coś przypomni to wyślę na priva.