Re: abrakadabra

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 22:13:35 MET DST

On Tue, 26 Sep 2000 23:27:31 +0200, ".kurt" <kurdt_at_poland.com> wrote:

> Tyle to wiem, ale ja nie potrzebuje w zasadzie tak skomplikowanej metody
> jaka oferuje NT/2k, chce tylko uniedostepnic (<-- jest taki wyraz?) dane
> pewnym uzytkownikom komputera, oni nie maja o dosie i systemie wieksze-
> go pojecia, wiec moglbym po prostu pozaznaczac katalogi jako ukryte, ale
> wole nie ryzykowac, dlatego interesuje mnie (nadal!!!) taki program...

Trochę oprogramowania do ograniczenia dostępu do systemu jest w sieci
(m.in. na Tucows i Cnet'cie). Może znajdziesz coś, co spełni Twoje
oczekiwania.
Jeśli np. użytkownicy wybrani będą mieli wszyscy dostęp do tych samych
danych (a nie w stylu-każdy user do innego katalogu), to można
zastosować oprogramowanie tworzące wirtualny, zaszyfrowany dysk.
Jeśli byłoby tak, że każdy user ma mieć uprawnienia do innego
katalogu, to trzebaby szyfrować poszczególne katalogi. Odpowiednie
narzędzia do tego już napisano.
W ukrywanie folderów lepiej się nie baw, bo Polak potrafi i na pewno
znajdzie się ktoś potrafiący (wcześniej, czy później).
Na początek zajrzyj na:
http://tucows.icm.edu.pl
http://winfiles.cnet.com lub jeszcze http://download.cnet.com.

--