Re: Zmiana dysku w Compaqu

Autor: trsr (trsr_at_ch.onet.pl)
Data: Mon 18 Sep 2000 - 11:08:50 MET DST

>Zmienialem kumplowi dysk w jego Compaqu. Mialem problem z wejsciem do Biosu
>ale jakos mi sie udalo. Ustawilem parametry dysku i jakos chodzi. Teraz
>chcialem wlozyc mu inny dysk ale za kazdym razem jak chce wejsc do Biosu
>pokazuje mi komunikat "Missing system". Dodam ze pliki startowe sa na dysku
>twardym, probowalem tez odpaliac z dyskietki systemowej i nic. Co mam
zrobic

Bawilem sie na kilku roznych modelach Compaq-a i na kazdym program Bios-u
byl zapisany jako partycja na dysku twardym (tzn. jak chcesz wejsc do setupa
i wciskasz odpowiedni klawisz go wywolujacy, to program zawarty w Bios-ie
kompa laduje z dysku twardego wlasciwy setup i go odpala). Jesli podlaczyles
ten nowy dysk na miejsce starego, z ktorego setup byl ladowany, tak bedzie
sie dzialo (choc w niektorych modelach nawet zadnych komunikatow nie
pokazuje ;)). Jedyne, co mozesz zrobic, to jakims dobrym kopierem (nie wiem,
czy Norton Ghost to potrafi) przeniesc owa partycje na nowy dysk (chyba, ze
masz pod reka inne narzedzia serwisowe pozwalajace zalozyc BIOS po starcie z
dyskietki)....

Pozdrawiam