Re: HDD IBM 5400RPM a 7200RPM

Autor: ~~ Guybrush Threpwood ~~ (guybrush_at_interia.pl)
Data: Sat 09 Sep 2000 - 03:36:21 MET DST

IBM szacuje roznice na okolo 15% miedzy 5400 a 7200 ...
Trzeba uwazac na nieuczciwych sprzedawcow. Mnie sprzedawca przekonal zeby
kupil 20 MB
5400 i ze czesc roznicy niweluje 2MB cache. Problem w tym, ze ten IBM mial
512 cache o czym
dowiedzialem sie dopiero w domu. Oczywiscie o zwrocie nie bylo mowy:
kupowalem bez swiadkom
i nic mu nie moglem udowodnic ... Na fakturze nie bylo nawet typu dysku
tylko pojemnosc i nazwa firmy IBM. Tak postapiono ze mna w firmie CMK na
Warszawskiej Gieldzie Komputerowej. Ostatecznie kto inny wymienil mi ten
dysk na 15MB 7200rpm z 2MB cache. Chodzi rewelacyjnie: jesli masz malo
pamieci i duzo plikow na dysku to lepszy jest dysk ciutke mniejszy
pojemnoscia a o wiekszych obrotach, duzym cache i UDMA 100. W przypadku IBM
trzeba dokladnie sprawdzac specyfikacje na stronach IBM bo sprzedawcy nie
zawsze wiedza lub udaja, ze nie wiedza co sprzedaja. Uwazac na bajerantow i
cwaniakow !