Re: HDD IBM 5400RPM a 7200RPM

Autor: Piotr Szczesnik (szczesnik_at_usa.com)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 00:02:01 MET DST

On Sat, 9 Sep 2000 03:36:21 +0200, "~~ Guybrush Threpwood ~~"
<guybrush_at_interia.pl> wrote:
>Trzeba uwazac na nieuczciwych sprzedawcow. Mnie sprzedawca przekonal zeby
>kupil 20 MB 5400 i ze czesc roznicy niweluje 2MB cache.

raczej 20 GB ;)

Cache daje o sobie znać przy dużej ilości małych plików, a obroty przy
kopiowaniu dużych plików.

Co do 2MB cache, to jest trochę mniej, bo część pamięci zajmuje
firmware, ale nikt o tym nie pamięta.

>Problem w tym, ze ten IBM mial 512 cache o czym
>dowiedzialem sie dopiero w domu. Oczywiscie o zwrocie nie bylo mowy:
>kupowalem bez swiadkom
>i nic mu nie moglem udowodnic ... Na fakturze nie bylo nawet typu dysku
>tylko pojemnosc i nazwa firmy IBM.

A gwarancja? Pewnie tylko mała nalepka :(
Ja jestem za tym, że lepiej dać 10 zł więcej, ale w sprawdzonym
miejscu.

>Tak postapiono ze mna w firmie CMK na
>Warszawskiej Gieldzie Komputerowej.

Gdzie mają stanowisko?

>W przypadku IBM
>trzeba dokladnie sprawdzac specyfikacje na stronach IBM

To należy robić ze wszystkimi podzespołami.

>bo sprzedawcy nie
>zawsze wiedza lub udaja, ze nie wiedza co sprzedaja. Uwazac na bajerantow i
>cwaniakow !

W sobotę widziałem na giełdzie w Warszawie źle opisane te dyski IBM
20GB (5400 jako 7200). W jednym miejscu sprzedawca od razu poprawił, w
drugim olał sprawę i powiedział: "Bo tam jest błąd.", w trzecim
miejscu już mi się nie chciało zaczepiać sprzedawcy...
Co z takimi robić?

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik_at_usa.com ------=