Re: MP3 vs. WMA

Autor: Tadek (tadek13_at_polbox.com)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 01:08:40 MET DST

W dniu Wed, 6 Sep 2000 14:16:02 +0200, "Wojtek" <szarlata_at_pf.pl>
napisał:

>Przy 64 kbps jakosc jest porownywalna z MP3 128 kbps.
>Nie slysze zadnych znieksztalcen.
Bez urazy, ale chyba Ci słoń nadepnął na uszy... :)

>MP3 jest juz dosc starym formatem i nowsze (WMA, VQF) sa efektywniejsze.
VQF - zgoda, ale WMA jest do chrzanu. Dźwięk przy 128 jest bardziej
zniekształcony niż MP3. IMHO nie da się tego słuchać.
JEst jedno ale: jakość zależy od tego CO się pakuje! Muzyka rockowa z
dużą ilością gitar jest IMHO cięższa do spakowania niż pusty, dudniący
rap...

>Najlepiej sam sprawdz, ktory format Ci bardziej odpowiada.
Mi pasi VQF. Dźwięk miękki a jednak przenosi wysokie tony, basy też
eleganckie.
Mierzyłem na oscylu, że słyszę do ok. 17kHz więc nawet jak obcina
gdzies w tych okolicach, to mnie to nie razi:)). Jednak jest za mało
popularny i WOLNO (!) się pakuje.
Mogłaby Yamaha wypuścić nowego kodeka... Gdyby był szybszy to bym się
przestawił.

--
pozdrawiam
Tadek