Re: MP3 vs. WMA

Autor: Wojtek (szarlata_at_pf.pl)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 14:16:02 MET DST

> Czy to mozliwe, zeby jakosc pliku audio w formacie WMA i predkosci
> 96kbps byla porownywalna z jakoscia formatu MP3 przy predkosci 192kbps?

Ja przestawilem sie calkowicie na WMA, ale do kompresji uzywam
kodeka Foxware MetaSound (instalowany razem z kodekiem Windows Media
Audio). Przy 64 kbps jakosc jest porownywalna z MP3 128 kbps.
Nie slysze zadnych znieksztalcen.
MP3 jest juz dosc starym formatem i nowsze (WMA, VQF) sa efektywniejsze.
Przyzwyczajenie uzytkownikow sprawia jednak, ze MP3 wciaz jest
najpopularniejszy (choc nie najlepszy).
Najlepiej sam sprawdz, ktory format Ci bardziej odpowiada.

Wojtek