Re: Cześć + pytania

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 02:53:23 MET DST

Użytkownik "Yoss" <edwar_at_obywatel.pl> napisał w wiadomości
> Witam szanownych grupowiczów!
> Mam 3 pytanka:
>
> Dlaczego win95/98/98 SE co drugie uruchomienie (mniej więcej) wywalają się z
> błędem rejestru, kopiowanie zipów, rarów itp z dysku na dysk kończy się (b
> często) ich uszkodzeniem (błędy CRC), a ten sam sprzęt pod w2k regularnie
> (co 2-3h )wywala się z błędami krytycznymi? Ktoś wie co poradzić?
>
> Gdzie można znaleźć dokładne opisy funkcji biosu - kiedy co włączać kiedy
> wyłączać a nie tylko suche instrukcje.
>
> Kto wie jak zidentyfikować kości pamięci. Chodzi mi o sdram NEC'a bo drugiej
> [...]

To masz nieźle narąbane - nie 3 pytania, a jeden problem. Jeśli masz pamięci
PC100, ustaw 3x100 albo 3,5x95. Dla PC66 ustaw 5,5x66. 83 MHz to najgorsze
ustawienie dla magistrali PCI, a zwłaszcza dla dysku.
Jeśli do tego jeszcze nadłubałeś w BIOSie, to się nie dziw, że wszystko ledwo
się kupy trzyma.
Radziłbym jeszcze podciągnąć napięcie na procesorze z 2,2 do max 2,5 V.
Oczywiście, zadbaj o porządny wiatrak.
Dalej - jeśli mówisz, że wywala się regularnie, ale dopiero po jakimś czasie,
to chyba pudło się przegrzewa. Wyczyść wiatrak w zasilaczu i oczyść wszystkie
styki, szczególnie pamięci. Sprawdź, też czy są dobrze osadzone w gniazdach -
może poluzuj nieco śruby mocujące płytę, żeby uniknąć nadmiernych naprężeń
wskutek nagrzewania.
Najlepiej rozbierz cały komputer, oczyść porządnie, przestaw zworki,włóż
pamięci i procesor do płyty i dopiero całość z powrotem do obudowy.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***