Cześć + pytania

Autor: Yoss (edwar_at_obywatel.pl)
Data: Tue 05 Sep 2000 - 16:01:18 MET DST

Witam szanownych grupowiczów!
Mam 3 pytanka:

Dlaczego win95/98/98 SE co drugie uruchomienie (mniej więcej) wywalają się z
błędem rejestru, kopiowanie zipów, rarów itp z dysku na dysk kończy się (b
często) ich uszkodzeniem (błędy CRC), a ten sam sprzęt pod w2k regularnie
(co 2-3h )wywala się z błędami krytycznymi? Ktoś wie co poradzić?

Gdzie można znaleźć dokładne opisy funkcji biosu - kiedy co włączać kiedy
wyłączać a nie tylko suche instrukcje.

Kto wie jak zidentyfikować kości pamięci. Chodzi mi o sdram NEC'a bo drugiej
kostki to nawet producenta nie mogę znaleźć, choć hyba Hunday - o ile to w
ogóle możliwe. Dokładniej jak sprawdzić czy kości są standardu PC-100 czy
nie - bo to mogło by rozwiązać problem 1 pytania.

Generalnie komp pracuje tylko jest to trochę upierdliwe. Jak napisałem
podejrzewam pamięci - albo mnie zrobili z kościami 66 (kupowany był przy
początkach 100) albo poprostu nie wytrzymują. Co prawda przestawienie FSB na
83 raczej nie pomogło ale....
W każdym razie będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.

Config
AMD K-6/2 300/333 przy FSB 83 (co ciekawe przy ustawieniu 83/3,5 pracuje
jako 266 :(P) 64 ram w 2 kostkach
płyta FIC VA 503+ na chipie VIA MVP3

Pozdrowienia.
tomlen_at_snack.p.lodz.pl