Re: Kabel do drukarki ?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 01:45:46 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Pawleta" <krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:39B4343D.D2AF0783_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> Garland Greene wrote:
[...]
> Zaraz zaraz, bo nie rozumiem...
> "Ksiązka" ustawiasz w Word, czy w driverach?
> Podejrzewam, że w DRV bo w Word97 nie znalazłem takiej opcji...
> U mnie pomaga:
> a) zmiana w ustawieniach drukarki (ale mam 690) "Ustawienia bufora" jako EMF
> ale "Zacznij po umieszczeniu w buforze OSTATNIEJ strony"

Plik EMF jest plikiem skompresowanym i nie wszystkie sterowniki poprawnie go
obsługują, choć Windows ustawia go domyślnie. Często pomaga zmiana trybu na
RAW, czyli surowe dane bez kompresji.

> b) zaraz po zaczęciu drukowania przywołanie na pierwszy plan Panelu drukarki
> - to w nim pojawia sie komunikat "przełóż kartki" - jak miałem panel POD
> wordem (na drugim planie) to zawsze mi zrywał dwukierunkową komunikację ;-(

Ciekawe, tego nie wiedziałem... A może nie zwróciłem uwagi, bo dawno nie
drukowałem większych rzeczy...

> A co do kabli - kiedyś sprawdzałem: kabel bi różnił się od kabla bez tym, że
> bi miał jeden przewód więcej (ten nie bi miał masę + ekran, więc udało mi
> sie go przerobić na bi ;-)

Zazwyczaj kabel zwykły (Centronics) ma 18 żył, a wolne nóżki wtyczki zlutowane
razem do masy. Kabel dwukierunkowy (Bitronics) ma 25 żył. Pełną szybkość
gwarantuje dopiero ekran na każdej żyle oprócz ekranu ogólnego, jak w kablu
dołączanym do zewnętrznych ZIPów, ale takie kable są bardzo drogie.

> P.S. Po jakimś czasie doszedłem do tego, ze dla HPeka 690 nie WOLNO zmieniać
> nazwy drukarki - MUSI być taka jaką wpisał instalator:
> HP DeskJet 690C Series v11.0 (inaczej opcje książka, druk w odwrotnej
> kolejności nie działają ;-(((

To też ciekawostka. Być może dotyczy to _wszystkich_ drukarek HP???
Aha, jeszcze za czasów Win31x w instrukcji do DJ600 czytałem, że niektóre
rzeczy działają jeśli ustawi się je w określony sposób, np. zadziała
konfiguracja z menu "Plik/ustawienia druku", a nie zadziała z menu "Podgląd
wydruku/Ustawienia..." Tak może być i do tej pory :-(

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***