Re: Jak wymawiacie SCSI ?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Tue 05 Sep 2000 - 23:39:23 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> napisał w wiadomości
> Hi,

> OK, są w języku polskim dwa rodzaje skrótowców. Jednak skrót "SCSI"
> należy do tej samej grupy, co np. "PZU", ponieważ nie da się go w
> zasadzie wymówić jako wyraz. A wymawianie jako "skazi" jest też
> nieporozumieniem, bo po prostu nie jest po polsku, a skrótów się
> nie traktuje jako wyrazów obcego pochodzenia poza kilkoma wyjątkami
> (choćby IBM) -- nikomu na szczęście nie przychodzi do głowy czytanie
> po angielsku skrótów IDE, AT czy PCMCIA.

Nie mam pod ręką książki, ale widziałem w oryginale SKA-ZEE jako zalecaną
wymowę i od tej pory inaczej nie mówię. Traktuję to jak _nazwę_własną_ w stylu
Coca-cola. Aha, nie odpowiedziałeś, jak czytasz ASCII i dlaczego ASKI?

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***