Re: buczenie karty dzwiekowej

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 00:44:44 MET DST

Użytkownik "noadam" <noadam_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Czesc !
> Wiem, ze ktos juz mial taki problem i uzyskal pomoc, niestety nie moge tego
> znalezc.
> Mam buczenie sieci w karcie dzwiekowej i jest to przydzwiek z sieci
> elektrycznej.
> Problem jest zapewne z jaka masa lub jest to jakies sprzezenie. Jesli ktos
> wie gdzie szukac, niech da znac bede wdzieczny. Karta jest stara bardzo,
> chyba SB32

1. Przekręcić zasilacz od głośników o 180 stopni.
2. Sprawdzić prawidłowość podłączenia kabelka audio od CD-ROM-a - pokombinować
z podłączeniem żyły masy, ewentualnie wymienić kabelek z oszczędnego
3-żyłowego na 4-żyłowy. Jeżeli kabelek był podłączony do modemu, a dopiero
potem do karty, odłączyć od modemu.
3. Przełożyć kartę dźwiękową do innego (najbardziej oddalonego od pozostałych)
slotu.
4. Zmienić programowy cooler.
5. Sprawdzić, czy komputer jest podłączony do gniazdka z uziemieniem /
zerowaniem. W tym celu trzeba gniazdko rozkręcić i sprawdzić, czy i do czego
jest podłączony bolec uziemienia. Powinien być podłączony do przewodu
uziemienia (tzn. w kablu muszą być trzy żyły: faza, zero i uziemienie) albo
zwarty mostkiem do przewodu zerowego.
6. Sprawdzić w skrzynce licznikowej, czy nie ma bezpiecznika na przewodzie
zerowym - kiedyś tak instalowali (bodajże w latach 50-tych).
7. Rozejrzeć się w poszukiwaniu włączonych w pobliżu komputera wadliwych
urządzeń elektrycznych.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***