Re: mam takie pytanie

Autor: ramon (ramon_at_accent.com.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 19:42:29 MET DST

"Arkadiusz Ryćkowski" napisał(a):

> Dlaczego do płyt opartych na VIA prawie zawsze trzeba było (nie wiem jak
> jest obecnymi) instalować
> jakieś patche. Wówczas dopiero np dysk pracował 20% szybciej. Tymczasem do
> płyt z intelem
> generalnie nie pamiętam żeby coś takie trzeba było robić. Więc
> 1. czy intel robi takie dobre(i nie wymagajšce już optymalizacji) chipsety,
> a via robi niedoróbki

W systemie operacyjnym jest cos takiego co odpowiada za prace urzadzen nazywamy
to sterownikami. Nawet najpelszy sprzet bedzie dzialal zle albo w ogole jesli
sterowniki sa kiepskie albo niedopracowane.
Trzeba dac sobie sprawe z tego ze napisanie sterownikow dobrych dla takiej firmy
jak VIA jest duzo trudniejsze niz dla Intela dlatego ze znakomita wiekszosc osob
piszacych sterowniki i programy robi na komputerach wyposazonych w chipsety
intela to oznacza ze jaki kolwiek blad czy niekompatibilnosc moze wykryc juz w
trakcie pisania i to poprawic nawet jesli blad wynika z blednego albo zle
implementowanego standardu przez Intela to i tak programista zamiast klnac na
intela to problem jakos obejdzie.

> 2. czy poprawki do intela sš kolejnych sp do windows (ale w 9x sp sš dość
> rzadko)
> 3. czy intel robi niedoróbki ale ich nie poprawia a VIA tak

Jak wspomnialem w wiekszosci przypadkow Intel nie musi nic poprawiac bo i tak
producenci sprzetu jesli chca duzo sprzedawac to musza zapewnic kompatibilnosc z
Intelem przede wszytkim i czasami im sie nie oplacalo dopracowywac czy
optymalizowac sterowniki do wspolpracy z VIA bo byl to znikomy kawalek rynku

> 4. intel zna tajemnicę jak zrobić dobre chipsety aby windows porzędznie
> chodziło a via nie
> ( bo ile się nie mylę to łaty te dotyczš głównie windows)
> Nurtuje mnie to pytanie w kontekście innych systemów operacyjnych. o ile np
> do linuxa czasami można znaleźć
> i ścišgnšć łatkę na jšdro ale co z innymi - czy oznacza to że wszytko chodzi
> poniżej możliwości ???

Jak myslisz na jakim sprzecie byl pisany System Windows i nie tylko?
Oczywiscie na Intel-u(jakis czas temu to byl chyba ponad 90% rynku chipsetow)

Pozdrawiam Ramon