Re: mam takie pytanie

Autor: gruesome (gruesome_at_go2.pl)
Data: Sat 26 Aug 2000 - 13:16:27 MET DST

Dnia Fri, 25 Aug 2000 18:26:27 +0200, <arekr_at_astercity.net> stworzył:
>Dlaczego do płyt opartych na VIA prawie zawsze trzeba było (nie wiem jak
>jest obecnymi) instalować
>jakieś patche. Wówczas dopiero np dysk pracował 20% szybciej. Tymczasem do
>płyt z intelem
>generalnie nie pamiętam żeby coś takie trzeba było robić. Więc

Moim zdaniem po prostu defaultowe sterowniki w systemach (dotyczy to zarowno
windows, linux, i pewnie pozostalych systemow) musialy zostac zoptymalizowane
na jakis chipset, wiec wybrano intela (jak wiadomo intel rzadzi swiatem :) a poza
tym to jest to najpopularniejszy chipset). Chipsety VIA czy ALi sa budowane
inaczej i dlatego potrzebuja innego drivera ktory przetlumaczy kernelowi jak
ma wykorzystywac urzadzenie.