mam takie pytanie

Autor: Arkadiusz Ryćkowski (arekr_at_astercity.net)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 18:26:27 MET DST

Dlaczego do płyt opartych na VIA prawie zawsze trzeba było (nie wiem jak
jest obecnymi) instalować
jakieś patche. Wówczas dopiero np dysk pracował 20% szybciej. Tymczasem do
płyt z intelem
generalnie nie pamiętam żeby coś takie trzeba było robić. Więc
1. czy intel robi takie dobre(i nie wymagające już optymalizacji) chipsety,
a via robi niedoróbki
2. czy poprawki do intela są kolejnych sp do windows (ale w 9x sp są dość
rzadko)
3. czy intel robi niedoróbki ale ich nie poprawia a VIA tak
4. intel zna tajemnicę jak zrobić dobre chipsety aby windows porzędznie
chodziło a via nie
    ( bo ile się nie mylę to łaty te dotyczą głównie windows)
Nurtuje mnie to pytanie w kontekście innych systemów operacyjnych. o ile np
do linuxa czasami można znaleźć
i ściągnąć łatkę na jądro ale co z innymi - czy oznacza to że wszytko chodzi
poniżej możliwości ???
PS. of course nie chodzi mi o bios tylko o łaty do windows

Arkadiusz Ryćkowski