CDROM - filesystem - ogonki - odczyt a wlasciwie jego brak

Autor: DanielF (danielf_at_go2.pl)
Data: Sat 12 Aug 2000 - 19:55:23 MET DST

witam szanownych grupowiczow,
zeby nie przynudzac od razu podaje problem
nagralem znajomemu plytke po nagraniu
u mnie (odczyt na zwyklym CD) ladnie chodzilo mialem dostep
do wszystkich plikow (uzywam win98 PL first edition)

 - niestety znajomy ma amerykanska wersje win98SE
przez co nie ma wbudowanej obslugi polskich znakow
(jego system zamiast liter z ogonkami podstawia znak "_")
a co za tym idzie ma zablokowany dostep do plikow
z polskimi znakami w nazwach.
Jego system widzi te pliki - ich rozmiary itp. ale nie jest
w stanie ich otworzyc.
(dziwne plik to plik i zawsze myslalem ze
nie ma znaczenia jaki znak jest wyswietlany na monitorze)
dodam ze pozostale pliki (te bez ogonkow) sa czytane poprawnie
plyta byla wypalona i zamknieta w jednej sesji.

Podejzewam ze system odwoluje sie do plikow wlasnie
poprzez te bledne nazwy (poprawcie mnie jesli sie myle)

teraz zasadnicze pytanie:
Jak mu pomoc zeby mogl otworzyc te "polskie-ogonkowe"
pliki? moze jakas latka na system?

probowalem napisac program kopiujacy te pliki na dysk
ale otrzymuje on komunikat "file not found" przy probie otwarcia pliku
choc nazwa pliku jest odczytywana a plik nie jest zerowy.
Pobieralem je findfirst/findnext.
Jesli pisac program to w jaki sposob najlepiej odwolac
sie do tych plikow pelnymi dlugimi nazwami czy tez krotkimi 8+3?

czy spotkaliscie sie juz z podobnym problemem ?

Pozdrawiam
Daniel F.
GSM: +48604811719
odpowiedzi do mnie prosze przesylac
rowniez na priv (nie jestem czestym bywalcem grup)
danielf_at_go2.pl
dzieki :)