Re: CDROM - filesystem - ogonki - odczyt a wlasciwie jego brak

Autor: Łookasz (imola_at_boss.staszic.waw.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 00:16:49 MET DST

DanielF wrote:

> witam szanownych grupowiczow,
> zeby nie przynudzac od razu podaje problem
> nagralem znajomemu plytke po nagraniu
> u mnie (odczyt na zwyklym CD) ladnie chodzilo mialem dostep
> do wszystkich plikow (uzywam win98 PL first edition)
>
> - niestety znajomy ma amerykanska wersje win98SE
> przez co nie ma wbudowanej obslugi polskich znakow
> (jego system zamiast liter z ogonkami podstawia znak "_")
> a co za tym idzie ma zablokowany dostep do plikow
> z polskimi znakami w nazwach.
> Jego system widzi te pliki - ich rozmiary itp. ale nie jest
> w stanie ich otworzyc.
> [...]

Hej, chyba właśnie wymyśliłem rozwiązanie :) Trzeba zrobić niezłą
kombinację DOS&Win : Pliki skopiować jakimś DOSowym progsem z krótkimi
nazwami 8+3, a potem pobawić się - nadal spod DOSu - przerwaniami [1]
obsługiwanymi przez Windozę i odczytać długą ("skopaną") nazwę pliku z CD,
po czym zmienić krótką nazwę pliku na długą (też przerwaniami).
Napisz do mnie za jakieś dwa tygodnie na priva, dostaniesz gotowy i
_wypróbowany_ (bo ja też mam taką ślicznie skopaną płytę) programik do
kopiowania plików z takich płyt. Sorry że tak długo ale ostatnio mam mało
czasu na siedzenie przed kompem

Łukasz

[1] INT 21 - Windows95 - LONG FILENAME - RENAME FILE
AX = 7156h
DS:DX -> ASCIZ old file or directory name (long names allowed)
ES:DI -> ASCIZ new name (long names allowed)

kocham dos, przerwania i jednozadaniowość z wywłaszczaniem ;-)