RAID0 - pytanie?

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 11:50:51 MET DST

    Zainstalowałem dodatkowy kontroler UDMA100 (Abit) z RAID'em,
podłączyłem dwa dyski Seagate 10GB Baracuda II (każdy do osobnego portu
jako master) i zrobiłem z nich macierz (czy jak to nazwać) RAID0. Według
testów pod Win (Sandra Milenium) wydajność dysku kształtuje się teraz w
okolicach 35000 pkt.(na pojedyńczej baracudzie miałem wcześniej około
17000) i muszę przyznać, że w normalnej pracy różnica jest zauważalna.
Problem pojawił się w przypadku pewnej gry (Ultima IX), bardzo często
doczytującej z twardego dysku, chodzi ona kilka razy wolniej niż
wcześniej na pojedyńczym dysku (w momencie doczytywania czegokolwiek po
prostu się zatrzymuje). Czym to może być spowodowane? Wkładałem
kontroler do wszystkich slotów PCI i nic to nie dawało. Kontroler chodzi
teraz na przerwaniu 9 i nie współdzieli go z innym urządzeniem. Macie
jakieś sugestie skąd to się bierze?

Pozdrawiam

Darek J.