Re: RAID0 - pytanie?

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_prosys.com.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 14:09:45 MET DST

Dariusz Jaworowski wrote:

> Zainstalowałem dodatkowy kontroler UDMA100 (Abit) z RAID'em,
> podłączyłem dwa dyski Seagate 10GB Baracuda II (każdy do osobnego portu
> jako master) i zrobiłem z nich macierz (czy jak to nazwać) RAID0. Według
> testów pod Win (Sandra Milenium) wydajność dysku kształtuje się teraz w
> okolicach 35000 pkt.(na pojedyńczej baracudzie miałem wcześniej około
> 17000) i muszę przyznać, że w normalnej pracy różnica jest zauważalna.
> Problem pojawił się w przypadku pewnej gry (Ultima IX), bardzo często
> doczytującej z twardego dysku, chodzi ona kilka razy wolniej niż
> [...]

Mgliście pamiętam jak to jest, ale być może kontroler RAIDowy
realizuje raid z przeplotem - jeden blok z dysku 0, drugi z
dysku 1, trzeci z 0 itp. W tym momencie odczyt z obu dysków
na raz jest oczywiście dużo szybszy. Ultima ma to do siebie
(mówimy o "The Pagan", right?) że jest skaszaniona, tzn.
potrafi zajeździć dysk. Raz odpaliłem to na Caviarze 2.1 i
następnego dnia się rozleciał. Na szczęście, dysk był nie
mój :))) Chyba zaimplementowali w niej własny system
cache'ujący pliki. Coś takiego było w Strike Commanderze.

--
Łukasz Bromirski
L.Bromirski_at_prosys.com.pl