Re: SB 128 vs gierki DOS-owe

Autor: Łukasz Bromirski (L.Bromirski_at_prosys.com.pl)
Data: Wed 09 Aug 2000 - 11:02:28 MET DST

To ja napisałem więc:

> Zaraz. Chesz powiedzieć, że "mało która gra na mało której karcie
> pójdzie", czy "mało która gra, ale jeśli już to na wszystkich kartach" ?

To drugie. Miałem w łapkach następujące karty:

- SB PRO - oryginalny, moja pierwsza karta muzyczna - chodziło
  praktycznie wszystko, problemy są w W98SE/W98SEPL
- ESS 16xx (nie pamiętam) - jakiś straszliwy noname, którego
  właściciel wzywał na pomoc bo w ogóle mało co chodziło; w
  końcu poszło wszystko, ale po bardzo dziwnych manewrach z
  BIOSem i różnymi takimi
- SB AWE 64 Gold - również moja, oryginalna; było dużo problemów
  z grami w oknie - głównie chodzi o przycinający się dźwięk,
  czasami skonfigurowana już poprawnie gra za n-tym razem
  odpalała się bez dźwięku...dziwne jazdy
- SB 128PCI - ES1371, z tą wyczynów w oknie DOSowym nie
  przeprowadzałem, oprócz bodajże emulatora Spectruma - i
  on akurat odpalił się poprawnie;

> Bo z teorii popartej doświadczeniem wynika, że założenie karty ISA
> (nieważne czy klon SB 16 za kilkanaście zł czy Guillemot na ESSie
> z 16 MB RAM na pokładzie który - nowy - kiedyś kosztował 600zł++)
> znakomicie rozwiązuje problem "gry DOSowe pod Windows".

Tu się zgodzę - w ogóle z kartami na ISA są mniejsze problemy
w systemach nie-Windowsowych.

> Teoria wskazuje, że podłączenie SBlinka powinno również pomóc

Ale tylko teoria ;)

--
Łukasz Bromirski
L.Bromirski_at_prosys.com.pl