Re: AMD czy nie

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Mon 07 Aug 2000 - 10:57:43 MET DST

> To znaczy ? Co jest w nich zlego ...

To =BFe s=B1 niezbyt obszerne, do=B6=E6 lakonicznie
i niewyczerpuj=B1co napisane? :-)

> Cos sie tak czepil tego MSI ? :))

Bo to bardzo dobre p=B3yty g=B3=F3wne?

> Po za tym MSI ostatnio drogie jest

To ju=BF sprawa ewentualnych consumer=F3w.

> Nic, wiem ze sa i to dobrze IMHO, ale jak ja mialem AMDka to byla
> zalosnie malo :(((

Nie mniej ni=BF tych z obs=B3ug=B1 SSiE

> To znaczy ? Po prostu mowisz "AMD jest lepsze w kazdej dziedzinie" i
> to wystarcza za argumenty ? .... OK.

AMD jest lepsze obecnie w ka=BFdej dziedzinie - a jak kto=B6
chce argument=F3w to:
a). niech sobie popatrzy na r=F3=BFne testy w sieci
b). niech sobie sam por=F3wna i przekona si=EA na w=B3asne oczy
Je=B6li do kogo=B6 nie trafiaj=B1 oczywiste fakty, to ju=BF nie m=F3j =
problem.

> Nie chelpie sie, bo wydajnosc w 3dstudio mnie bardzo nie pasjonuje,
> ale nie mozesz zrozumiec ze w tym do czego uzywam procka mam lepsza ?

Nie mog=EA - bo nie masz.

> Nie robie ... procek ma mozliwosc dzialania na wyzszej czest to
> dziala, czy Ci sie to podoba czy nie, a cena jego byla nizsza od K7
> 600, przynajmniej w momencie kupowania, no i odpadla koniecznosc
> kupowania nowe mb ...

Co mnie obchodzi =BFe w momencie kupowania cena by=B3a ni=BFsza?
Liczy si=EA cena jaka jest teraz - i polecanie komukolwiek
PIII w momencie jak mo=BFe mie=E6 znacznie szybsze K7 za ni=BFsz=B1 =
cen=EA
(co udowodni=B3em ju=BF w poprzednim li=B6cie) to paranoja.

> piszesz to samo 3 raz ... juz odpowiedzialem o co mi chodzi ... jeju

Po prostu obawiam si=EA, =BFe do ciebie nie dociera...

(...)

> Mowisz o shareware, freeware, warezie czy ? Zreszta nie wazne ...

Poszukaj sobie sam - Blender, BMRT itd...

> Napisalem "mozna" a nie "kupujesz", po za tym wynikalo z Twojej
> wypowiedzi ze mowisz o piratach, to to samo co kradzony sprzet, stad
> taki komentarz ...

Z mojej wypowiedzi wynika=B3o jasno, =BFe m=F3wi=EA o freeware
a skoro twoja interpretacja jest taka a nie inna, i ju=BF
chcia=B3e=B6 mnie zacz=B1=E6 wyzywa=E6 od z=B3odziei i innych takich - =
c=F3=BF...
zastan=F3w si=EA mo=BFe nad sob=B1, zanim zaczniesz pos=B1dza=E6 innych.

> Zalezy jakie plyty pod oba procki ... ale ja upieram sie od dawna ze
> intela trzeba krecic ...

ROTFL :-)
Mo=BFe i trzeba, =BFeby zacz=B1=B3 dzia=B3a=E6 z sensown=B1 =
pr=EAdko=B6ci=B1 :->>>

AMD'kiem
Intelem
> kilkanascie pewnie ...

No wi=EAc w=B3a=B6nie - bynajmniej na korzy=B6=E6 AMD...

> porownywalna wydajnosc ... ale ciagle zalezna od zastosowania ...

Por=F3wnywalna? :-)))
=AFartujesz...

> To do mnie czy ... ?

To by=B3o na temat tych kt=F3rzy maj=B1 problemy z instalacj=B1 kart AGP =
na MVP3 :->

> Pewnie BOX ? Bo OEM 3 miechy temu kosztowal ok 900-950 zl,

OEM

> z gwarancja dzialania na 900 MHz ;)))

Nie ma czego=B6 takiego jak gwarancja dzia=B3ania na 900MHz - chyba
=BFe procesor ma napisane na obudowie 900MHz (albo wi=EAcej).

> i700 sie nie kupuje ... lepiej 550 lub 600 i do tego od poczatku pije

Kolejny ROTFL.

> i800 calkiem chory pomysl ...
> w przypadku intela mozesz wszedzie wpisywac 550, pojdzie na 600, 700 i
> 800 ;))), wiem ze AMD tez sie kreci ... wiem ...

Nie ka=BFdy chce podkr=EAca=E6 sprz=EAt - nie ka=BFdy mo=BFe sobie =
pozwoli=E6 na najmniejsz=B1
niestabilno=B6=E6 (z czym jak ju=BF m=F3wi=B3em trzeba si=EA liczy=E6 w =
przypadku jakiegokolwiek
podkr=EAcania)

> KA7-100 ? widzie w sklepie inetowym za 900 zl ...

M=F3wi=EA o gie=B3dzie komputerowej (warszawskiej) - nie ma
powodu (przynajmniej dla mnie) - =BFeby kupowa=E6 sprz=EAt gdzieindziej.

> 550 ...

Taaaa... ciekawe...

> K7V - 800 zl ... wszystko mozna naciagnac do swojej filozofii ... ;))

K7V to inna p=B3yta.

A naci=B1gasz do swojej filozofi ty a nie ja.

> 680 zl ...

No wi=EAc w=B3a=B6nie... naci=B1gasz i to mocno...

> Wiesz ceny mozna przedstawic rozne ... dosc tanio masz te plyty pod
> K7, chyba ze ja mam cennik bardzo nieaktualny ... ale intelowskie sa
> znowu tansze ... ?

Cennik aktualny - gie=B3dowy (wszystko pozaokr=B1glane w g=F3r=EA - czy =
sprz=EAt AMD czy Intelowy)

> Zaleznie od przyjetych cen ?

Niezale=BFnie - m=F3wimy o jednym i tym samym miejscu w kt=F3rym
dany sprz=EAt mo=BFna kupi=E6 (w tym przypadku s=B1 to u=B6rednione
ceny z WGK)

> Ja od poczatku mowile o p3 z niskim zegarem, ktore mozna bezboleznie
> podkrecac ... Ty wypisujesz kosmiczne ceny intela za procki 800 MHz

Tak bo:
1). Nie ka=BFdego sta=E6 na podkr=EAcanie
2). AMD'ki te=BF mo=BFna podkr=EAca=E6 - i co z tego?

Podej=B6cie "p3 z niskim zegarem, ktore mozna bezbolesnie podkrecac"
moze ma jaki=B6 sens w przypadku gracza komputerowego czy
cz=B3owieka kt=F3ry nie wykorzystuje komputera do jakich=B6 wy=BFszych =
cel=F3w -
w=B1tpi=EA natomiast, =BFe kto=B6 kto chce postawi=E6 serwer, mie=E6 =
stabiln=B1 platform=EA
do projektowania CAD / grafiki 3D itd itd zacz=B1=B3 si=EA bawi=E6 w =
"kr=EAcenie" -
- b=EAdzie wola=B3 kupi=E6 procesor za wi=EAksze pieni=B1dze jednak z =
_gwarantowan=B1_
stabiln=B1 prac=B1 przy danej cz=EAstotliwo=B6ci/wydajno=B6ci - a ju=BF =
jego
wyb=F3r czy "wi=EAksze pieni=B1dze" b=EAd=B1 sporo wi=EAksze (Intel) czy =
tylko troch=EA wi=EAksze (AMD)

> Ale IMHO podkrecenie procka z poziomu biosa a poprzez rozwalenie
> obudowy to "troche" 2 inne rzeczy ... myle sie ?

Nie - tak czy inaczej w obu przypadkach tracisz gwarancj=EA wi=EAc w =
sumie =BFadna r=F3=BFnica.
A w przypadku Durona nie musisz nawet rozwala=E6 obudowy (w zasadzie
nie musisz robi=E6 nic co pozostawi jakiekolwiek trwa=B3e =B6lady na =
procesorze)

> A jak nie potrzebuje juz wiekszej wydajnosci ? ;))

Ciekawe co powiesz za 2 lata.

> Ja to wiem, ale mowimy o terazniejszosci ... na rok BX chyba mi
> starczy, tak samo jak Tobie Ig ... wiec wyglada na to ze zestarzeja
> sie w podobnym czasie ? A mowiles ze BX to juz straszny zlom ...

Je=B6li chodzi o jego mo=BFliwo=B6ci - tak. To ju=BF zabytek.

> No tak ... wiedzialem ze znajdziejsz jakies wytlumaczenie, ale jak
> ktos ma karte z poprzedniego kompa i chce te 50 zl zaoszczedzic na
> flasze zeby opic nowy sprzet ? A tu mi a AMD nie dziala karta ktora mu
> wystarczala od 3 lat ? Miro za dobre Opti za slabe ? ehhh ...

Nie wiem... ja Opti 931 (Expert Colora - czerwona karta,
z tak=B1 tasiemk=B1 do portu midi) na MVP3 instalowa=B3em bez =
problem=F3w...
By=E6 mo=BFe znowu kolejny intelowiec mia=B3 pecha i problemy z VIA (jak =
przykro) ;-)))

(...)
> ale na gieldzie staram sie nie kupowac,
> bo jak sie nie ma znajomego sprzedawcy to niestety jest duza szansa ze
> sie kupi jakis szrot ;(((

Kupuj=EA na gie=B3dzie od co najmniej 4 lat (ju=BF nie pami=EAtam kiedy =
zacza=B3=EAm) -
z reszt=B1 podobnie jak wi=EAkszo=B6=E6 moich znajomych - tylko raz =
trafi=B3o
si=EA, =BFe kolega kupi=B3 p=B3yt=EA g=B3=F3wn=B1 kt=F3ra by=B3a =
uszkodzona (wymieni=B3
j=B1 bez najmniejszego problemu na sprawn=B1)
(No... by=B3 jeszcze jeden przypadek - zakup zepsutego dysku twardego,
ale sam si=EA o to prosi=B3, kupuj=B1c na stoisku takiego a nie innego =
typu)
W tym czasie 3 razy kupi=B3em sprz=EAt nie-na-gie=B3dzie (2 karty =
d=BCwi=EAkowe,
skaner, p=B3yta i procesor) - z r=F3=BFnych wzgl=EAd=F3w (cena by=B3a
jednakowa, musia=B3em kupi=E6 sprz=EAt natychmiast itd) - tak
czy inaczej wszystkie pozosta=B3e podzespo=B3y kupowa=B3em na gie=B3dzie
i _ani_razu_ nie trafi=B3em na "jaki=B6 szrot" - i bynajmniej nie mam
tam "znajomego sprzedawcy" - poza tym wi=EAkszo=B6=E6 handlarzy
to firmy kt=F3re w ci=B1gu tygodnia normalnie prowadz=B1 sprzeda=BF
sprz=EAtu w swoich salonach itd...

> Co innego do Durona ? Skoro samo AMD poleca ten chipset na swoich
> stronach ?

Nie widz=EA zwiazku tego pytania z powy=BFszym zdaniem.

> No i mozna je bylo dowolnie interpretowac ... co osoba to inna
> interpretacja ... pewnie dlatego ze kazda konfa inna ...

Czas mo=BFna interpretowa=E6 chyba jedynie w jeden spos=F3b,
a wp=B3yw poszczeg=F3lnych konfiguracji na ten=BFe czas w tym =
przypadku... c=F3=BF...
Musisz przyzna=E6, =BFe mam wi=EAcej do powiedzenia na ten temat...

> Szczegolnie na stronach gdzie maja procki w wersjach inzynierskich ?

Taaa... tylko dziwnym trafem pokrywaj=B1 si=EA one z rzeczywisto=B6ci=B1 =
(tudzie=BF testami,
na stronach gdzie nie maj=B1 prock=F3w w wersja in=BFynierskich)...

> Ja mowilem o podkrecalnosci, przy ktorej u intela stabilnosc pozostaje

Do=B6=E6 dyskusyjna kwestia hehehehe...
Tym bardziej =BFe ju=BF widzia=B3em kilka os=F3b wmawiaj=B1cych mi =BFe =
ich komputery
_s=B1_ stabilne (pomimo =BFe na ich ekranach wesolutko co jaki=B6 czas =
przeb=B3yskiwa=B3
niebieski kolor - ale to by=B3a oczywi=B6cie wina "Winshita", =
"Wingrozy", "Windozy"
itd - szkoda =BFe nie uwzgl=EAdnili tylko, =BFe mo=BFe to by=E6 wina ich =
podkr=EAconego
sprz=EAtu - sk=B1d mam wiedzie=E6, =BFe tak nie jest i w twoim =
przypadku... :-)

> ... a wydajnosc mocno wzrasta ... dosc czesto odpada koniecznosc
> zmiany mb, a ceny sa rozne w roznych miejscach jak widac ... albo
> kazdy lubi przedstawiac je tak zeby pasowaly do jego ideologii ...

Czego ty jeste=B6 najlepszym przyk=B3adem.
Ceny kt=F3re ja poda=B3em znajdziesz na
http://www.wgk.waw.pl/
http://cgk.pl/
(przy by=B3y to ceny jeszcze z poprzedniego tygodnia - teraz s=B1
nieco ni=BFsze - tak w przypadku procesor=F3w jak i p=B3yt pod AMD i =
Intela)

http://www.combatsim.com/htm/2000/08/duron-celeron/
> Celeron na VIA, FSB 66 ... po co ja tyle pisalem ?

VIA - to akurat bez znaczenia jako =BFe chipset ten ma w zasadzie tak=B1
sam=B1 wydajno=B6=E6 jak BX.
Na FSB66 - nie widz=EA powodu dla kt=F3rego mia=B3o by by=E6 inaczej -
mia=B3o by sens por=F3wnywanie dw=F3ch podkr=EAconych system=F3w - ale
stosunek wydajno=B6ci i tak by=B3by wtedy w zasadzie identyczny.

> Oprocz tego ze celka mozna overlokowac spokojniej ... ehhhh.

Bla bla bla... Sorry, ale to jest ca=B3kowite pustos=B3owie...

> Dla mnie to podstawa, dla Ciebie nie, wiec chyba nigdy nie dojdziemy
> do porozumienia ... BTW, procki AMD tez podkrecalem ;))

W=B3a=B6nie widz=EA (dobrze =BFe wstawi=B3e=B6 to ";))")

Z mojej strony to jest EOT, jako =BFe i tak nie uda mi si=EA obali=E6 =
twoich
dziwnych pogl=B1d=F3w na kt=F3rych poparcie dajesz jakie=B6 =B6mieszne
i ca=B3y czas te same argumenty.

Over and out.

--=20
- - Tomasz Sopy=B3o - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 airwolf_at_astercity.net airwolf_at_skrzydla.com
http://www.skrzydla.com http://latajace.skrzydla.com
- - UIN#: 2303703 - - - - - - - IRC: #lotnictwo - - -