Re: AMD czy nie

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Sat 05 Aug 2000 - 02:10:58 MET DST

On Fri, 4 Aug 2000 12:14:37 +0200, "Airwolf" <airwolf_at_astercity.net>
wrote:

>Gdyby Abit był poważną firmą, to takich problemów nie było by
>od początku - "któraś" kolejna wersja BIOS'u to jednak trochę
>cienko, powiedz to z resztą ludziom którzy przez te problemy
>stracili dane (a znam takie przypadki).
Ja nie stracilem :)), ale fix do biosa pojawil sie dosc szybko ...

>Z resztą zobacz jak wyglądają instrukcje do płyt Abita - jak
>dla mnie to jest śmiech na sali.
To znaczy ? Co jest w nich zlego ...

>Co do ASUS'a - zgadzam się...
;))

>Poza tymi dwoma firmami są jednak jeszcze inne które produkują
>solidne i bezproblemowe płyty główne - np. MSI...
Cos sie tak czepil tego MSI ? :)) Po za tym MSI ostatnio drogie jest

>Gdyby mi zależało na jakimś konkretnym elemencie, to niemiał
>bym oporów żeby przejechać się do innego miasta, czy nawet
>zamówić go przez internet.
Zreguly tak robie, bo jest taniej ... ale z dostepnoscia i przez inet
cienko ... z reguly trzeba czekac, a BXy od reki ... tez to nie moja
wina ...

>Ja do paru miałem dlle z obsługą 3DNow! i co ty na to? :->
Nic, wiem ze sa i to dobrze IMHO, ale jak ja mialem AMDka to byla
zalosnie malo :(((

>Polecam też porównanie Celerona, PIII i Durona na b3d
>muszę powiedzieć że zostałem nieco zaskoczony przez ten
>hmmm... post-intelowski serwis ;-)
Widzialem, widzialem, fajnie, szkoda ze p3 na FSB 100 MHz skoro moze
wiecej ... a czy servis post-intelowski ? Oj nie wiem ...

>No właśnie problem w tym, że nie jest (chyba że go podkręcisz), nie widzę
>sensu porównywania systemu podkręconego do niepodkręconego,
>tym bardziej że za cenę tego twojego 550E można by kupić
>Athlona 700 który i bez podkręcania będzie szybszy od tej twojej
>niby-800'tki...
Porownywalem tez do tej podkreconej K7 700 ... byl szybszy, ale nie we
wszystkich zastosowaniach ... w 3D studio ktorego nie uzywam byl o 10%
..

>Wiesz - dla mnie 100-200zł za procesor o...
> wydajnosc ... podobna ...
>sporo wyższej wydajności...
??? ........ nie wazne ......

>j/w
To znaczy ? Po prostu mowisz "AMD jest lepsze w kazdej dziedzinie" i
to wystarcza za argumenty ? .... OK.

>Gadasz od rzeczy. Co ty porównujesz i czym się chełpisz?
Nie chelpie sie, bo wydajnosc w 3dstudio mnie bardzo nie pasjonuje,
ale nie mozesz zrozumiec ze w tym do czego uzywam procka mam lepsza ?

>Że procesor 800MHz jest szybszy od 600MHz'owego?!
>Zastanów się człowieku, bo robisz w tym momencie z siebie pośmiewisko.
Nie robie ... procek ma mozliwosc dzialania na wyzszej czest to
dziala, czy Ci sie to podoba czy nie, a cena jego byla nizsza od K7
600, przynajmniej w momencie kupowania, no i odpadla koniecznosc
kupowania nowe mb ...

>Porównaj 550MHz albo 600MHz'owy procesor PIII do
<...>
piszesz to samo 3 raz ... juz odpowiedzialem o co mi chodzi ... jeju

>Jak już mówiłem - za cenę PIII 550 możesz
>mieć Athlona 700 i bez kręcenia będziesz miał taką
>wydajność jak podkręcony PIII 550.
No i jaka roznica jest w tym dla Ciebie ?
Skoro wszystko dziala mi stabilnie, a rzeczy ktorych uzywam chodzia
tak samo szybko lub szybciej na moim sprzecie ... (wiem SETI jest dla
czubkow ....) Cena nie do konca nizsza ... ale to juz przeprabialismy
3 razy ...

>Bo to jest zakładana prędkość tego procesora?
E tam ... tylko taki nadruk na chipie ... a skoro technologia pozwala
na 900 to czemu nie ?

>Gdybym chciał to bym podkręcił i nie miał byś już
>wtedy tych 20% przewagi.
No i ? Myslisz ze bym sie rozplakal czy co ?
Wtedy predzej przyznalbym Ci racje ... a ze nie krecisz to Twoja
sprawa ...

>Porównywałem do PIII 600 kręconego na 690MHz z 256MB sam się już gubisz...
Nie gubie sie, bo mialem tabelke przed oczami i mowilem o tym samym
kompie co Ty ...

>(I wynik był na korzyść mojego systemu - co dobitnie
>dowodzi przewagę wydajności rozwiązań opartych na K7 nad
>rozwiązaniami opartymi na PIII, jeśli chodzi o obliczenia
>zmiennoprzecinkowe)
Tak, o ile ktos nie kreci p3 ;)), podkrecenie o 90 MHz jest dosc marne
... IMHO oczywiscie ;)))

>No tak... tyle że ja mam 128MB i też pracuję w windzie...
To juz nie moja wina ...

>Nie słyszałeś o ściąganiu programów z internetu???
Mowisz o shareware, freeware, warezie czy ? Zreszta nie wazne ...

>"Aha ... sprzet tez mozna kupowac kradziony ?"
Napisalem "mozna" a nie "kupujesz", po za tym wynikalo z Twojej
wypowiedzi ze mowisz o piratach, to to samo co kradzony sprzet, stad
taki komentarz ...
>Nie osądzaj innych po sobie.
Nie mam kradzinego sprzetu ... soft piracki owszem, nawet to 3dstudio,
ktore porzyczylem specjalnie od znajomego zeby zobaczyc wynik tego
mojego zlomu .....

>I o ile mniej kasy wydasz kupując zestaw za cenę z procesorem
>AMD i wydajnością znacznie wyższą od niekręconego Intela
>o takiej samej częstotliwości
Zalezy jakie plyty pod oba procki ... ale ja upieram sie od dawna ze
intela trzeba krecic ...

>i o ile % szybciej będzie działał ci system z tymże AMD po jego podkręceniu
>w porównaniu do tegoż Intela o tej samej częstotliwości
mowisz o niekreconym intelu ? Grzech ... ;))

>i ile % różnicy będzie w przypadku systemu z niepodkręconym AMD'kiem
>kupionym za cenę porównywalną do systemu z podkręconym Intelem
kilkanascie pewnie ...

>i o ile % szybciej będzie działał ci podkręcony system oparty o AMD
>kupiony za porównywalną cenę do systemu z podkręconym procesorem intela.
porownywalna wydajnosc ... ale ciagle zalezna od zastosowania ...

>Nie moja wina jeśli ktoś nie jest uczony w piśmie i stać go jedynie
>na wepchnięcie karty do slotu a zerknięcie do instrukcji gdzie wszystko
>jest napisane sprawia mu wielki problem.
To do mnie czy ... ?

>Procesory:
>1).
>Athlon 600 - 700zł
>PIIIE 600 - 1050zł
Pewnie BOX ? Bo OEM 3 miechy temu kosztowal ok 900-950 zl, z gwarancja
dzialania na 900 MHz ;)))

>2).
>Athlon Thunderbird 700 - 900zł
>PIIIE 700 - 1300zł
i700 sie nie kupuje ... lepiej 550 lub 600 i do tego od poczatku pije

>3).
>Athlon Thunderbird 800 - 1200zł
>PIIIE 800 - 1650zł
i800 calkiem chory pomysl ...
w przypadku intela mozesz wszedzie wpisywac 550, pojdzie na 600, 700 i
800 ;))), wiem ze AMD tez sie kreci ... wiem ...

>Płyty:
>1).
>Abit KA7 - 700zł
KA7-100 ? widzie w sklepie inetowym za 900 zl ...

>Abit BE6-II - 650zł
550 ...

>2).
>ASUS K7M - 750zł
K7V - 800 zl ... wszystko mozna naciagnac do swojej filozofii ... ;))
>ASUS CUBX - 730zł
680 zl ...

>3).
>MSI K7Pro - 600zł
tej nie widze ;(((

>MSI BX Master - 600zł
widze za 450 zl ...

>PROCESOR-PŁYTA - O ILE TAŃSZE JEST DANE ROZWIĄZANIE
Wiesz ceny mozna przedstawic rozne ... dosc tanio masz te plyty pod
K7, chyba ze ja mam cennik bardzo nieaktualny ... ale intelowskie sa
znowu tansze ... ?

>Oczywiście należy przyjąć że można kupić nieco
>tańszą (raczej nie więcej niż o 200zł od najtańszej z tu przedstawionych)
>płytę - np. Abit'a BF6 (które oczywiście oferują mniej) - nadal jednak cena K7 będzie niższa
>w większości przypadków o te 100zł
Zaleznie od przyjetych cen ?

>Tak, tyle że to też jest jakiś pieniądz który można władować w dodatkowy
>wentylatorek, zestaw do podkręcania itp.
>A jak widzisz 370zł (uśredniając) to nie jest pieniądz do pogardzenia,
>tym bardziej że K7 ma z założenia wyższą wydajność od PIII
Ja od poczatku mowile o p3 z niskim zegarem, ktore mozna bezboleznie
podkrecac ... Ty wypisujesz kosmiczne ceny intela za procki 800 MHz

>Widzisz... ja mam podobne podejście - mogę kręcić ale wolę nie
>(i już nie chodzi mi tu o ingerencję w "spójność" obudowy
>procesora bo nie takie "przekręty" się robiło)
Ale IMHO podkrecenie procka z poziomu biosa a poprzez rozwalenie
obudowy to "troche" 2 inne rzeczy ... myle sie ?

>Tak, tyle że w końcu nadejdzie moment, że chcąc, czy nie chcąc
>będziesz musiał zmienić chipset bo po prostu stanie się
>on przeżytkiem - i nic na to nie poradzisz, więc takie
>podejście też nie jest słuszne.
A jak nie potrzebuje juz wiekszej wydajnosci ? ;))

>Jasne, że jeszcze na razie nie musisz
>tego robić, wystarcza ci BX i jeszcze przez rok - może nawet
>dwa (w co wątpię) będzie ci wystarczał - tak jak mi Irongate,
>jednak nadejdzie moment, w którym nie będzie wyboru - albo
>nowa płyta z nowym chipsetem albo stary chipset i procesor
>który ma wydajność w stosunku do nowych procków
>jak P200MMX w stosunku do dzisiejszych Athlonów czy PIII
Ja to wiem, ale mowimy o terazniejszosci ... na rok BX chyba mi
starczy, tak samo jak Tobie Ig ... wiec wyglada na to ze zestarzeja
sie w podobnym czasie ? A mowiles ze BX to juz straszny zlom ...

>Rozmowa toczy się cały czas na temat Athlonów i Duronów,
>o K6-2 jako rozwiązaniu do nowego komputera przeznaczonego
>do domu można już w zasadzie powoli zacząć zapominać.
Aha ... to przepraszam, wlaczylem sie do dyskucji pozniej i myslalem
ze chodzi ogolnie o AMD i intela ...

>Tak czy inaczej to karta ISA i raczej nikt nie będzie takiej karty
>już dzisiaj kupował (tym bardziej że chyba musiałby się udać do
>składnicy złomu, żeby ją dostać ;-)
No tak ... wiedzialem ze znajdziejsz jakies wytlumaczenie, ale jak
ktos ma karte z poprzedniego kompa i chce te 50 zl zaoszczedzic na
flasze zeby opic nowy sprzet ? A tu mi a AMD nie dziala karta ktora mu
wystarczala od 3 lat ? Miro za dobre Opti za slabe ? ehhh ...

>Ja nie mówię konkretnie o tobie (większość użytkowników nie koniecznie
>równa się Dentarg)
OKey :))

>Nie przesadzaj - 600-700 za dobrą płytę na KT133 to
>mniej więcej tyle ile za dobrą, płytę na BX'ie (nawet jeśli powiesz że
>dobrą płytę można kupić za 400zł to i tak
>procesor wyrówna poniekąd tę cenę (no... powiedzmy))
Nie wiem, moze np na gieldzie w Wawie proporcja jest inna, ale ja
widzialem ceny ze sklepu inetowego, ktory jest tanszy od normalnych
sklepow o 20-30% ... i tam proporcje byly inne ... zreszta
przedstawilem je powyzej ... ale na gieldzie staram sie nie kupowac,
bo jak sie nie ma znajomego sprzedawcy to niestety jest duza szansa ze
sie kupi jakis szrot ;(((

>Tak czy inaczej KT133 to jeszcze nowość i nie ma się
>co dziwić, że ceny utrzymują się na takim poziomie.
Co innego do Durona ? Skoro samo AMD poleca ten chipset na swoich
stronach ?

>Który już kolejny raz mam to rozwijać - prześledź wątek
>od początku, będziesz wiedział o co mi chodzi...
Tak sobie ironizowalem ;))

>Zgadza się... jest śmieszne.

>Dałem ci stronę z wynikami z 3DSMAX,
No i mozna je bylo dowolnie interpretowac ... co osoba to inna
interpretacja ... pewnie dlatego ze kazda konfa inna ...

>w sieci znajdziesz dziesiątki benchmarków,
>z których każdy wykazuje jasno ktory z procesorów
>jest szybszy (Hint - K7)
Szczegolnie na stronach gdzie maja procki w wersjach inzynierskich ?
>Zestawiłem ceny.
Dosc tendencyjnie IMHO ... ale mozna przeciez przegiac w druga strone

>Za K7 przemawia cena i wydajność - stabilność
>i bezproblemowość można uznać, że są porównywalne
>w przypadku obu rozwiązań.
Ja mowilem o podkrecalnosci, przy ktorej u intela stabilnosc pozostaje
... a wydajnosc mocno wzrasta ... dosc czesto odpada koniecznosc
zmiany mb, a ceny sa rozne w roznych miejscach jak widac ... albo
kazdy lubi przedstawiac je tak zeby pasowaly do jego ideologii ...

>Jak dla mnie sprawa jest oczywista.
Dla mnie tez ... chociaz w najblizszym czasie bede staral sie
przynajmniej przez kilka dni pracowac na Duronie, i sprawdzic latwosc
budowy instajacji i overlockingu systemu na tym procesorze ...
przeszkoda jest na razie tylko gotowka ...

>Tak - jak lubisz intela - wybierasz Intela
I co najwazniejsze w zastosowaniach do ktorych go uzywam ma dla mnie
optymalna wydajnosc.

>Jeszcze jeden teścik: http://www.combatsim.com/htm/2000/08/duron-celeron/
Celeron na VIA, FSB 66 ... po co ja tyle pisalem ?

>Nic dodać nic ująć.
Oprocz tego ze celka mozna overlokowac spokojniej ... ehhhh.
Dla mnie to podstawa, dla Ciebie nie, wiec chyba nigdy nie dojdziemy
do porozumienia ... BTW, procki AMD tez podkrecalem ;))

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179