Najlepsza dwuprocesorowa konfiguracja.

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins_at_otosf.com.pl)
Data: Mon 07 Aug 2000 - 10:39:37 MET DST

Mam maly problem :
potrzebuje jak najsilniejsza maszyne ktora bedzie sluzyla tylko jednemu
celowi: rendering na programie Maya Alias Wavefront pod NT 4.0 lub Win
2000.
Poniewaz licencja na 1 maszyne to ponad 2000 USD a tych maszyn bedzie
kilka wiec wydajnosc obliczeniowa jest sprawa najistotniejsza poniewaz
kazdy dodatkowy komp to 2000 USD wiecej.
Na razie ustalilem ze najrozsadniejszym zakupem beda dwa P!!! 800 MHZ
bo szybsze sa na razie "nieco" drogie.Komputery te beda wyposazone w
pamiec co najmniej 512 MB.Karta grafiki moze byc jakakolwiek nawet S3
byleby nie spowalniala calego systemu(program bedzie dostawal
poszczegolne klatki do renderingu po sieci od innych komputerow) twardy
dysk tez nie musi byc jakis szybki i duzy wystarczy 15 GB UDMA 33.
Pozostaje problem najwazniejszy : plyta glowna chodzaca z 2 procami
Coppermine.Co polecacie bo niestety wybor nie jest zbyt duzy.Na razie
jedynie trzy plyty spelniaja moje wymagania : Intel "Lancewood" 3000
PLN,Asus P2-D 1500 PLN, no i jeszcze dwuprocesorowy Soltek za 800 PLN
ale ten sobie darujmy.Asus niestety jest tylko 100 MHZ ,
o Intelu nie wiem nic po za tym ze jest pewnie najstabilniejszy.Caly
komp moze sie zamknac w granicy 10000 PLN (moze byc nieco wiecej).
BTW. czy jest jeszcze jakis chipset oprocz BX umozliwiajacy
dwuprocesorowosc ???(wiem tylko o jakichs intelowskich pod Xeona ale to
juz kosmos jesli chodzi o ceny)
Co jest bardziej wydajne NT 4.0 czy Win 2000 jesli chodzi o obliczenia
???
Dzieki za odpowiedzi.