Re: Najlepsza dwuprocesorowa konfiguracja.

Autor: Witold Kopel (ficio_at_krakow.neurosoft.net)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 15:59:23 MET DST

Marcin Ozdzinski wrote:

> Pozostaje problem najwazniejszy : plyta glowna chodzaca z 2 procami
> Coppermine.Co polecacie bo niestety wybor nie jest zbyt duzy.Na razie
> jedynie trzy plyty spelniaja moje wymagania : Intel "Lancewood" 3000
> PLN,Asus P2-D 1500 PLN, no i jeszcze dwuprocesorowy Soltek za 800 PLN
> ale ten sobie darujmy.Asus niestety jest tylko 100 MHZ ,
Nie ma dobrej plyty dual 133.
Sa nowe dwie Microstar 6321 i Tyan SL1834D Tiger 133 na Via 133A, ale
problemow z nimi co niemiara - posty na alt.comp.perhiphs.mainboard.tyan
np.
O plytach i820/i840 zapomnij - MTH do SDRAM sie sypie i spowalnia
system, a na 512 MB RDRAM Cie nie stac przy limicie 10000 na komp).

Z plyt 100 MHz polecalbym Tyan SL1832D Tiger 100 na BX (~900 PLN).
Najnowsze rev (F) i BIOS uaktywniaja FSB 133 MHz i sporo zestawow tak
chodzi. Ale uwaga - w gre wchodzi tylko przetaktowywanie - BIOS nie
rozpoznaje procesorow EB (CuMine 133). Tak wiec tylko brac jakies CuMine
<600 i krecic FSB do 133 = 800 MHz.
Do tego przydalaby Ci sie dobre przejsciowki Slot1<->FCPGA obslugujace
SMP - np Microstara - z SMP i regulacja napiecia (sama plyta nie ma).

> o Intelu nie wiem nic po za tym ze jest pewnie najstabilniejszy.Caly
> komp moze sie zamknac w granicy 10000 PLN (moze byc nieco wiecej).
> BTW. czy jest jeszcze jakis chipset oprocz BX umozliwiajacy
> dwuprocesorowosc ???(wiem tylko o jakichs intelowskich pod Xeona ale to
> juz kosmos jesli chodzi o ceny)
Intel GX i ServerWorks - Tyan robi jakies plyty na tym drugim (na
pierwszym rowiez). No i oczywiscie sa drozsze...

Tyle
Ficio