Re: HDD Samsung czy Fujitsu

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 05 Aug 2000 - 16:06:34 MET DST

W poscie news.tpnet.pl twierdzi, że...

> Ato niby dlaczego? Możesz to uzasadnić? Unikaj to raczej Seagate'a, nie ma
> wolniejszych. Nie zauważyłemżeby nowe samsungi były szególnie głośniejsze
> niż inne dyski czyli cawiar wd i seagate

Unikaj Samsunga bo sa okropnie sypliwe

Z Fujitsu mialem bardzo niemile doswiadczania - padaly po 3 tygoniach

Z Seagatem mam SAME dobre dosiwadczenia. Tak zgadzam sie - sa dosyc
wolne (zalezy od modelu of coz). Mam Medalista 6.4GB. Chwilka rozmyslen:
glosny - nie slychac go bo mam za duzo mp3 jesli rozumiecie o co chodzi
wolny - racja, nie nalezy do najszybszych - wg. Sisoft Sandry maksimum
jakie wyciaga to:
Nazwa: seagate6.4GB IBM(kumpla) Seagate1.0GB (ciakawostka)
Buffered Read - 15MB 18MB 16MB
Sequential Read 9MB 10MB 9MB
Random Read 4MB 3MB 7MB

Buffered Write 12MB 16MB 15MB
Sequential Writa 7MB 7MB 6MB
Random Write 5MB 2MB 3MB

Teraz chwila otuchy - dzieki wspanialemu systemowi jakim jest Windows 9x
te dyski praktycznie caly czas zapisuja na Random... czasem zdaza sie
Sequential, ale b. rzadko. Nie musze mowic tez ze Random to najbardziej
zazyna glowice. Tamten IBM teraz lezy na polce zasluzonych mimo, ze byl
kupowany okolo pol roku temu. Dali mu nowego Seagate'a i jest
zadowolony... A moj Seatgate chodzi od roku i jak na razie nie ma
problemow, chociaz przyznaje sie bez bicia - katuje go jak szalony.
Zakladam, ze nie sypnie sie jeszcze przez rok... moze dwa. A moze bede
go mial jeszcze 5 lat tak jak ten zabytek ktory dalem do tego mini
testu.... Serio ma metke rok produkcji - '95 i dziarsko chodzi, ciszej
niz moj obecny, ale chodzi! I teraz badz madry - seagate zly

IBM - juz go opisalem

WD - mialem stycznosc z 4.0GB - Szybki, chociaz troszeczke glosnawy.
Jakie teraz sa z WD, nie mam zielonego pojecia, ale tamten byl i jest
swietny.

To chyba tyle jesli chodzi o dyski male podsumowanie:
Samsung na 2/10
Seagate na 7/10
IBM na 5/10
Fujitsu na 5/10
WD na 8/10 (za wydajnosc :-) )

mam nadzieje, ze bylem pomocny w wyborze nowego dysku, niech wiruje bez
zarysowan... kurcze za duzo reklam plynow do naczyn... :-D

--
Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>
UIN 65665716 IRC #tychy (ManiacK)