Re: AMD K6-2 vs INTEL 233MMX

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 10:08:46 MET DST

"Scream [HCP]" wrote:

> miałem, ale nie dał się przetaktować. Nawet jeśli podniosłem FSB, przy
> testach nie było różnicy, a tylko zwisy częściej się zdarzały...

To wyjątkowo podły egzemplarz się Tobie trafił. Albo szlif.

> to że coś się dało zrobić u ciebie, nie oznacza że dało się zrobić u
> każdego. U mnie po części winę ponosiła dziadowska płyta

Hmmm... U szeregu moich kolegów to działało bez zarzutu.

> i to jest IYO wina procesora ?

Podejrzewam, że tak. Albo w połączeniu z tą płytą. Trochę nielegalnie
włożyłem pentiaka w FIC503+ aby się przekonać naocznie jaka będzie
różnica pomiędzy procesorami. Nie było przerwy a dyski pracowały
wyraźnie szybciej (przedtym sądziłem, że to jest wina złego kabla).

> aha. Problemy z kartami sieciowymi występują zarówno na BX jak i na Via...
> nie ma reguły, chyba że chipset jest wyjątkowo spieprzony (np. MVP4, i810)

Jakoś wszystkie pentiumy (dwa z procesorem PIII 450) nie mają takich
problemów. Ale to fakt, że to też zależy od płyty. W moim przypadku 3com
nie chce za cholerę współpracować z TX. Ale od początku i konsekwentnie
do końca.

> Licz się z tym, że prędkość działania programów zależy też od tego, co masz
> nawalone w systemie. Ja wczoraj usunąłem ponad 2GB śmieci i wszystko chodzi
> zauważalnie szybciej. Może i ty powinieneś tak zrobić ?

Patrz eksperyment wyżej. Ponadto akurat w domu system na AMD jest
czyściutki a na intelu ma już kupę śmieci bo żyje już z półtora roku.
Ponadto z AMD jest Quantum 6.4 GB UDMA2 i Seagate 3.2 UDMA2 a z
pentiakiem Seagate 1.6 GB PIO4.

> Sandra to wg ciebie program testujący ? Przecież to shit... Z porównań które
> przeprowadzaliśmy jakiś czas temu z kolegami na innej grupie jasno wynikało,
> że wyniki z Sandry mają się nijak do rzeczywistości. Czasami też było tak,
> że Sandra źle rozpoznawała sprzęt. Pozatym - to IMO nie jest miarodajny
> program. I zapewne nie ja jeden tak twierdzę

Podzielam to zdanie. Wiekszość danych wyciągnięta z windowsów. Napisałem
tak ponieważ zapomniałem nazwy programu najbardziej dla mnie
miarodajnego. Zaczyna się AFAIR ct(m?) jest niemieckiego autora (nie
mylić z shitem z shellem graficznym o podobnej nazwie). Test trwa
kilkanaście minut. Wykrył nawet drobne różnice w szybkości pomiedzy
dwoma rodzajami cache procesora.

> mimo wszystko lepiej mieć możliwość rozwoju o kolejne 300 MHz niż nie mieć
> żadnej

Lepiej to jest kupić durona i płytę pod niego. A te mnożniki na nowej
płycie to sobie można... wystarczy aby TX obsługiwał napięcie 2.4V a
jeszcze lepiej 2.2. Ustawi sobie na x2 będzie miał x6. Przy magistrali
75 może włożyć 450.

> według mnie nie. Może to być nawet płyta używana, byle nowsza
> technologicznie. Za jakiś czas może będzie potrzebował 600MHz a nie 233 i co
> wtedy ?

To sobie kupi nowy komputer bogatszy o obecne doświadczenia :-).

> a wiesz, ja ostatnio próbowałem grać w UT na Trio 64. Wiesz że wyniki były
> lepsze niż na obecnej TNT1 ?! :))) Hahahahaha :)) ROTFL :)) To trzeba
> _udowodnić_ ! To że ci się wydaje że jest szybciej/wolniej to jeszcze nie
> oznacza że tak jest.

To jest najlepszy dowód ;-). Ile klatek/s w QIII mnie nie interesuje.
Ostatecznie to ja gram a nie komputer i mi miga w oczach a nie
komputerowi po scalakach :-)))).

> Być może miałeś kiepskie drivery, albo coś innego...
> niewiem...

drivery były takie same jakie wcześniej używałem.

> to nie konkrety a twoje subiektywne opinie

To chyba najlepszy dowód -> widziałem na własne oczy.

> afaik k6/2 266 vs ip233mmx

Niewwielka róznica.

> arrrgghrhrhrrrr... człowieku, u ciebie problemy powoduje procesor ????
> ZASTANÓW SIĘ !!!

Widać AMD nie miałeś. Nie są to wprawdzie aż takie kłopoty jak we
wcześniejszych wersjach AMD ale nie wszystkie stare gierki lubią zamianę
instrukcji na mikrokod. I nie chodzi tu oczywiście o runtime error.

> [ciah]
>
> sugerujesz że ip233 kosztuje 230 PLN ?

Niestety z taką ceną spotkałem się na giełdzie. Czasami nawet więcej.
Ostatnie pentium są w cenie. Możesz mi natomiast wyjaśnić co oznacza
skrót PLN? Bankowe skrzywienie zawodowe? ;-> AFAIR skrót zł (najpierw
jako złp - złoty polski) ma już kilkaset lat i nie widzę potrzeby
zamiany go na wymysły zachodnich molochów.

> raczej odwrotnie. Po prostu niektórzy rozsądni ludzie z tej grupy próbują
> przekazać prawdę nędznym pachołkom Intela, takim jak np. M. Lipski czy Glina
> #:))

To, że nie jestem tak do końca pachołkiem intela zaświadczyłem chyba
najlepiej własną kasą - kupiłem AMD :-). Nie przeszkadza mi to jednak
widzieć wady tego rozwiązania. Ze swojej strony najbardziej pluję sobie
w brodę, że nie zaczekałem na Durona i jakąś dobrą płytę pod niego.

> mi też nie

> może... Jednak od dawien dawna niektórym osobom słowo procesor od razu
> kojarzy się z Intelem, i jakoś nie dociera do nich rosnąca przewaga AMD na
> tym rynku...

Przewaga to może za dużo powiedziane. Ale to, że stał się równorzędnym
partnerem a w przyszłości może nieźle dokopać Intelowi jest w sam raz.

Pozdrawiam

Karol