Re: AMD czy nie

Autor: Radosław Tatarczak (ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl)
Data: Fri 28 Jul 2000 - 11:39:19 MET DST

Użytkownik "Vindex" <vindex_at_post.pl> napisał w wiadomości

> Ja natomiast nainterpretacje - bo podalem gielde jako przyklad
> kiepskiej dostepnosci Durona. Podobnie jest z hurtowniami - czesto na
> pytanie "czy sa Durony" slyszy sie odpowiedz "juz nie ma - beda w
> nastepnej dostawie". To ma byc dobra dostepnosc?
Kwestia interpretacji, ale dla mnie zla dostepnosc, to dostepnosc P3 1Ghz w
Polsce;). Od czasu do czasu proponuje przejzec grupe amd3dnow, tam spotkasz
juz wiele adresow gdzie durona mozna kupic.

> A jeden to nie jest dowolna ilosc? :)) Pomijajac juz fakt ze prywatna
> osoba w hurtowni nie kupuje sprzetu. Skoro brakuje sprzetu w hurtowni
> to chyba latwo sie domyslic jak to sie przeklada na jego dostepnosc w
> sklepach?
Ale skoro sporo osob juz kupilo w Polsce Durona, to swiadczy, ze jednak
mozna go kupic i nie jest to wielki problem-chyba ze szuka sie go w firmach
blisko zwiazanych z Intelem;)) Notabene mozna kupic juz w Adaxie zestaw z
Duronem.

> Fakt jest obiektywny - a Twoje stwierdzenie jest wysoce subiektywne
Twoje tym bardziej;))) Ja chyba uczestniczylem w 3 "utarczkach" z Toba w
sprawie Athlona, wiec jak widac na tym polu jestes aktywny;)

> A swistak siedzi ... Po pierwsze - moje zastrzezenia dotycza chipsetow
> (potrafisz odroznic chipset od procesora?).
Juz Ci to chyba Airwolf pisal, ja tez mowiac Athlon mowie o calej
platformie:)

>Po drugie nie dotycza
> szybkosci i stabilnosci tylko bezproblemowosci - to taka drobna
> roznicqa ktora zdaje sie Ci umyka.
Chyba mi umyka bo niezbyt rozumiem co przez bezproblemowosc rozumiesz? To,
ze sie nie psuje? Dla mnie to stabilnosc:)

> Po trzecie - jestem ciekaw czy
> kiedykolwiek krytykowales jakikolwiek chipset nieintelowski tak jak ja
> i820? Szczerze watpie. No ale coz - jak ktos ma jakiekolwiek zarzuty
> wobec platformy na ktorej pracuja procesory AMD to przeciez oczywiste
> ze musi byc zwolennikiem intela ...

Ale czy twierdzilem, ze Via jest najlepsze? Niestety chipsety (aczkolwiek
idzie ku lepszemu, w odroznieniu od Intela) pod Athlonem sa jego pieta
achillesowa. Ale zalety procesora w pelni rekompensuja braki chipsetow. Co
mnie obchodzi (tu sie z Toba zgadzam) co odpowiada za wolniejsza prace,
wazna jest szybkosc zestawu.

> To ja mam uzywac tylko popularnego sprzetu? I jak musi byc popularny?
> Swietne kryterium
Nie mniej swietne niz Twoje;)

> ... W ten sposob to i i820 mozna uznac za dobry
> chipset.
Ale jest roznica, bo i820 wieszal sie "systemowo" i bez wzgledu na to co
siedzialo w PCI;)))

>To moze stwierdzmy ze chipsety VIA nadaja sie do sprzetu SOHO
> (co skwapliwie wyciales) i bedzie OK?

> Jakis dowod? I nie "lezaly" a "leza" bo nie znikly
A skad zalozenie, ze w KT133 sa takie problemy?

> Nie wiem. Ale wyciagasz wnioski o tym ze chipset jest bezproblemowy na
> podstawie sprzetu ktorego uzywasz. Jak widac bledne wnioski.
Wyobraz sobie, ze jestem zwierzem spolecznym i wymieniam opinie z innymy
uzytkownikami AMD i Via. Zreszta majac dosc ciaglego przekonywania, ze takie
zestawy sa dobre (i do tego, ze nie jestesmy wielbladami) powstala grupa
amd3dnow, tam chociaz Lipski nie zaglada;)

> Nie moj problem :)
Nie lubisz byc komunikatywny?;)))
pozdrawiam
R.T