Re: AMD czy nie

Autor: Macius (mcomsoft_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 30 Jul 2000 - 13:38:56 MET DST

Hej

Użytkownik "Vindex" <vindex_at_post.pl> napisał w wiadomości
> Ja natomiast nainterpretacje - bo podalem gielde jako przyklad
> kiepskiej dostepnosci Durona. Podobnie jest z hurtowniami - czesto na
> pytanie "czy sa Durony" slyszy sie odpowiedz "juz nie ma - beda w
> nastepnej dostawie". To ma byc dobra dostepnosc?

Mam juz dosc...
Akurat tu trafiles jak kula w plot!
Dostepnosc w polskich hurtowniach (ROTFL!!!! Hurtowniach? To sa wieksze
sklepy detaliczne!) jest taka, ze zal dupe sciska. Ale po kolei: swego czasu
(nie tak dawno) mialem za zadanie zlozyc 11 kompow dla SGH - wszystko na
UWAGA! PIII 600 FCPGA.
No i dzwonie po towar - najpier Inter-Es
Kupilem 7 procow! Wiecej nie mieli!!!!!
Teraz Cezar - udalo sie wydobyc slownie trzy sztuki!!! Caly ich zapas
Jedenasty kupilismy tydzien pozniej w Inter-Es
I Ty masz pretensje, ze nie ma Durona?

> A jeden to nie jest dowolna ilosc? :)) Pomijajac juz fakt ze prywatna
> osoba w hurtowni nie kupuje sprzetu. Skoro brakuje sprzetu w hurtowni
> to chyba latwo sie domyslic jak to sie przeklada na jego dostepnosc w
> sklepach?

No wlasnie!!!!!
Wiesz ze swego czasu mialem dwa Celki 466 w sklepie - wpada koles i od progu
wola: Macie Celerona 466?
Mamy! To biore!
Nawet o cene nie pytal - zlazl okolo 20 sklepow...

> A swistak siedzi ... Po pierwsze - moje zastrzezenia dotycza chipsetow
> (potrafisz odroznic chipset od procesora?). Po drugie nie dotycza
> szybkosci i stabilnosci tylko bezproblemowosci - to taka drobna
> roznicqa ktora zdaje sie Ci umyka. Po trzecie - jestem ciekaw czy
> kiedykolwiek krytykowales jakikolwiek chipset nieintelowski tak jak ja
> i820? Szczerze watpie. No ale coz - jak ktos ma jakiekolwiek zarzuty
> wobec platformy na ktorej pracuja procesory AMD to przeciez oczywiste
> ze musi byc zwolennikiem intela ...

Ja krytykuje - na przyklad VIA 693 - niewypal jak cholera!
Ale juz VIA 694 jest dla mnie najlepszym chipsetem nieintelowskim dla PIII
Z drugiej strony: jak tu nie wieszac psow na i820??
To najwieksza porazka intela od czasu Pentium 60 ;-)))))

> To ja mam uzywac tylko popularnego sprzetu? I jak musi byc popularny?
> Swietne kryterium ... W ten sposob to i i820 mozna uznac za dobry
> chipset. To moze stwierdzmy ze chipsety VIA nadaja sie do sprzetu SOHO
> (co skwapliwie wyciales) i bedzie OK?

Moze jednak nie - problemy z wymieninym przez Ciebie sprzetem leza w
sterownikach!!!
Na przyklad Terratec EWS 64 XL nie ma zamiaru chodzic na Intelu serii 8x0
ani na VIA - bo sterowniki ma napisane POD CHIPSET!
A wtedy nie bylo takich chipsetow...
Mozliwe ze to sie juz zmienilo...

> Jakis dowod? I nie "lezaly" a "leza" bo nie znikly

Tak - problem lezy w zasilaniu GeForce'a i tylko w tym - reszta to bajki!
Odpalalem kilka GeForce'ow na Irongate i nigdy nie mialem problemow!
Podobnie KX...

--
[The Future. Get There First. AMD Athlon Processor]
[Maciuś] [Maciek Goralski] [ICQ: 69079560]