Re: AMD czy nie

Autor: Vindex (vindex_at_post.pl)
Data: Thu 27 Jul 2000 - 17:44:39 MET DST

On Thu, 27 Jul 2000 14:41:28 GMT, "Radosław Tatarczak"
<ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl> wrote:

>Ze jestes dosc dobrze podkreconym procesorem Intela,a nie czlowiekiem;;)) A
>mowiac powaznie to nie przesadzaj, ze to urzadzonko nie jest dostepne, a ze
>troche przydrogie to przykry dodatek;)

Nie powiedzialem ze nie jest dostepne - ale nie kazdy zdecyduje sie na
zakup na takich zasadach

>I myslisz, ze tego ustrojstwa nie bedzie pod Durona?

Moze bedzie - ale poki co go nie ma, nieprawdaz? I nie znasz jego
dostepnosci w Polsce ani ceny? I na prawde pomijam fakt ze nie wiadomo
na ile taki procesor da sie podkrecic

>Przy jakim ustawieniu PCI i AGP? Chyba, ze zakup Geforce jest bezplatny;)

Zeby krytykowac jakis sprzet to trzeba go najpierw poznac. Przy 100
MHz PCI jest zawsze taktowane 33MHz (pomijajac plyty z LX'em) a w
wypadku AGP masz albo wybor dzielnika 1/1 lub 2/3 (ew. defaultowo
2/3). Wiec jesli procesor pociagnie 100 MHz FSB to o reszte
komponentow nie musisz sie martwic (pozostaja jeszcze pamieci ale PC66
jest dosc ciezko kupic :). 105 MHz rozniez nie powinno sprawiac
zadnych klopotow (70 MHz na AGP i 35 na PCI)

>Podaj adres:)

Moge CI go podac na priv'a :)

>A jesli jest to przypadek, kiedy zajmuje sie grafika polprofesjonalnie i w
>domu?:)

A jesli sie zajmuje video polprofesjonalnie w domu to juz nie jest to
SOHO? :))

>Albo trzeba ja jasniej sformulowac;)

To pisz o jasnosci sformulowania :)

>Zgadza sie wiec prosze Ciebie o opinie w jakich zastosowaniach lepszy jest
>zestaw z Athlonem niz z p3, czy CelemII

Jesli chodzi o maszyny jednoprocesorowe (bo wybor plyt
wieloprocesorowych pod procesory AMD jest dosc kiepskawy ...) to
zdecydowanie nadaje sie do 3D i obliczen numerycznych. Niestety
postprocesing jest pozniej utrudniony ze wzgledu na klopoty z kartami
video (chociaz nie wykluczam ze sa jakies dzialajace bez problemow).
Niestety w zastosowaniach wieloprocesorowych nadal lepszym (bo
jedynym) rozwiazaniem jest Intel (o ile oczywiscie mowimy o sprzecie
klasy PC a nie Alphach i Silicon'ach). Jesli ktos nie chce podkrecac
sprzetu a uzywa podzespolow dzialajacych z chipsetami VIA i AMD to
rowniez nie widze powodu do tego zeby wybrac cos innego niz AMD.
Jedyny minus jest taki ze moze miec problemy z nowym sprzetem

>Ale nie jest to powod, by Nvidie apriori dyskredytowac.

Pod warunkiem ze jest to rzeczywiscie wina NVidii a nie np. kolegow
pana Sweeney'a - a na to poki co nie ma dowodow

>Ale nie omieszkasz zwalic winy na jeden z podzespolow;)

Jedyny zmieniany (poza procesorem :) - to o czyms swiadczy :)
BTW - zdaje sie ze pomylilem posty dotyczace SOHO - sorry

Pozdrowienia

Vindex