Re: AMD czy nie

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Thu 27 Jul 2000 - 18:09:51 MET DST

> Jesli chodzi o maszyny jednoprocesorowe (bo wybor plyt
> wieloprocesorowych pod procesory AMD jest dosc kiepskawy ...) to
> zdecydowanie nadaje sie do 3D i obliczen numerycznych.

Pytanie - jaka twoim zdaniem jest przewaga (na korzy=B6=E6 of coarse) =
dwuprocesorowego
systemu (by Intel - Cel/PIII) nad systemem jednoprocesorowym (by AMD - =
Athlon) -
- cyferek nie podaj=EA celowo - ale przyjmijmy =BFe cz=EAstotliwo=B6ci =
s=B1 takie same,
przy - powiedzmy - renderowaniu =B6rednio z=B3o=BFonej sceny 3D...
Spr=F3buj oszacowa=E6 w procentach...

> Niestety
> postprocesing jest pozniej utrudniony ze wzgledu na klopoty z kartami
> video (chociaz nie wykluczam ze sa jakies dzialajace bez problemow).
> Niestety w zastosowaniach wieloprocesorowych nadal lepszym (bo
> jedynym) rozwiazaniem jest Intel (o ile oczywiscie mowimy o sprzecie
> klasy PC a nie Alphach i Silicon'ach). Jesli ktos nie chce podkrecac
> sprzetu a uzywa podzespolow dzialajacych z chipsetami VIA i AMD to
> rowniez nie widze powodu do tego zeby wybrac cos innego niz AMD.

Tyle =BFe wi=EAkszo=B6=E6 (duuuuu=BFa wi=EAkszo=B6=E6) popularnego =
sprz=EAtu wsp=F3=B3pracuje z
"VIA i AMD" bez problemu :-)

Z reszt=B1 z tego co zauwa=BFy=B3em najwi=EAkszymi krzykaczami =
opowiadaj=B1cymi
si=EA za intelem ;-) s=B1 go=B6cie kt=F3rzy w zasadzie nie robi=B1 nic =
konkretnego
poza graniem (a tym chyba raczej nie s=B1 potrzebne wyspecjalizowane
karty do obr=F3bki video ;-)... Bardzo mnie denerwuje to bezkrytyczne
podej=B6cie - "Intel Rulez a AMD jest Be".
albo "Wol=EA Intela, bo na AMD nie chc=B1 chodzi=E6 r=F3=BFne gry"
albo "Wol=EA Intela, bo AMD jest niekompatybilne z windows"
i temu podobne mity kt=F3re wzi=EA=B3y si=EA chyba z kosmosu...
Niestety Intelowi te=BF mo=BFna baaaaaardzo wiele zarzuci=E6...
W zasadzie te niekompatybilno=B6ci w chipsetami nie-intelowymi
wynikaj=B1 z faktu, =BFe Intel przez d=B3u=BFszy czas by=B3 g=F3r=B1 =
je=B6li
chodzi o procesory i chipsety (na szcz=EA=B6cie teraz role zaczynaj=B1 =
si=EA
odwraca=E6 :-D)...

--=20
- - Tomasz Sopy=B3o - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 airwolf_at_astercity.net airwolf_at_skrzydla.com
http://www.skrzydla.com http://latajace.skrzydla.com
- - UIN#: 2303703 - - - - - - - IRC: #lotnictwo - - - - -
"The Wolf has come down from the North and your fat little town is safe =
no longer"