Odp: Wentylator w zasilaczu

Autor: Kadek (ebiznes_at_poland.com)
Data: Wed 26 Jul 2000 - 07:44:24 MET DST

Użytkownik Leszek Ciszewski <leszekc_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:KuLe5.36853$pD2.760746_at_news.tpnet.pl...
> Wyłączyłem u siebie wiatradło w ogóle i nic złego się nie przytrafiło. :)
> Tempa początkowo rosła, później wróciła do normalnej. :)
> Nie należę (jak sądzę) do ludzi wyciągających wnioski zbyt wcześnie. :)
> Jak masz jakięś dośwy -- rzuć pomiedzy druty, w prociwpołożnym -- nie
derenwuj. :)
> -- derenwować -- deffy inną razą. :)
> Lc.

-------------------------
Ręce opadają....
Jeszcze jeden "złota rąsia" z typowym podejściem do zagadnienia:
"a tak, Panie, czasami sobie kombinuję..."
Mucha jak jej wyrwiesz skrzydełka też chodzi, ale już nie polata!
A rzecz w tym, że te zasilacze, ze względu na ich impulsowy charakter pracy,
są wstępnie obciążane, po to między innymi, aby po ustaleniu się punktów
pracy
jego elementów, uzyskać założone parametry stabilizacji napięć wyjściowych.
Powoduje to, już na tym etapie (powiedzmy-pracy jałowej zasilacza), niezłe
grzanie się niektórych elementów. Nie wiesz o tym, bo łapskiem tam nie
sięgasz!
A ten, cytuję "duży zapas mocy chłodzenia (sic!)" jest niezbędny do
zachowania
d u ż e j p o j e m n o ś c i termicznej radiatorów zdolnych odebrać
duże
udary termiczne powstające w chwilach gwałtownych zmian obciążenia zasilacza
choćby np:
po przejściu ze stanu standby do pracy normalnej kompa.
A już o ograniczaniu warunków chłodzenia procka zamilczę - to jest po prostu
technologiczny sadyzm!
Mam już "trochę latek i doświadczenia" i widziałem bardzo wielu zawodników z
kompem pod pachą,
którym "chodziło przez lata" a potem przestało.

Pozdrawiam
Kadek