Re: monitorowe zapytania

Autor: Marek Czapelski (Czapelski_at_chip.pl)
Data: Tue 25 Jul 2000 - 18:12:19 MET DST

WJaP wrote:

> Witam,
> Poproszę o poradę (najchętniej pod adres comvideo_at_krzys.com.pl) w
> następujących dwóch sprawach:
> 1- do pracy w trybie graficznym chcę wykorzystać 21" monitor ProNitron 80.19
> firmy SONY.
> Ma on 5 wyjść i wejść BNC - RGB, V i H.
> Znalazłem parametry (chyba jedyne), po ustawieniu których pod Win da się
> pracować
> (color 16bit lub 32 bity roz. 1152x864, 70 lub 75Hz).

Niemozliwe, aby stosunkowo nowy monitor miał tak nedzne mozliwosci.

> Niestety w trybie
> tekstowym (DOS)
> pojawiają się jedynie paski, nie wiadomo co aktualnie się wykonuje).

To chyba nie wina monitora. Ekran tekstowy jest np. po starcie
komputera, wtedy kiedy pokazuje zasoby i testuje pamiec. Tego tez nie
widac? Podejrzewam, ze w dosowym programie chodzi jakis domorosły
sterownik zrobiony niezgodnie z zasadami.

> Moje
> pytanie:
> - czy jest jakaś karta grafiki, która załatwi mi problem tekstowy i
> graficzny dla tego specyficznego
> monitora,

Chodzi o jedna karte graficzna z dwoma wyjsciami monitorowymi? Czy o
dwie osobne karty?

> - czy do PC (Pentium II, pł. gł. GigaByte 6V) mogę doinstalować drugą
> (dodatkową) kartę grafiki (jak dla
> stacji z AutoCad, Microstation, LogoTech, etc), wykorzystywaną tylko dla
> trybu tekstowego (jaką kartę ew. potrzebuję),

Trzeba ustalic czy chodzi o PROGRAM (jak w przykładach) czy o KOMPUTER
(jak w pytaniu). W tym drugim przypadku i tak musi być jakis soft, który
obie karty obsłuży. Na poziomie systemu operacyjnego takimi
mozliwościami dysponuja chociazby Windowsy 98, ale nie dla wszystkich
kart graficznych. Jesli tego dotyczy pytanie - cytuje fragment helpa.

"Aby zainstalować drugi monitor

Wyłącz komputer.

Włóż kartę graficzną PCI lub AGP do wolnego gniazda.

Włącz komputer.

System Windows wykrywa nową kartę graficzną i instaluje odpowiednie
sterowniki. Monit o uruchomienie ponowne komputera może być wyświetlany
wielokrotnie. Klikaj przycisk Nie, aż do chwili, gdy pojawi się
informacja, że musisz uruchomić ponownie komputer, a następnie kliknij
przycisk Tak.
Notki
Aby użyć funkcji obsługi wielu monitorów, potrzebna jest oddzielna karta
graficzna PCI lub AGP dla każdego monitora.
Główny monitor to ten monitor, na którym są wyświetlane elementy
znajdujące się na pulpicie w momencie uruchomienia komputera.
Pełnoekranowe okno systemu MS-DOS zawsze pojawia się na głównym
monitorze. "