monitorowe zapytania

Autor: WJaP (comvideo_at_krzys.com.pl)
Data: Sat 22 Jul 2000 - 19:50:26 MET DST

Witam,
    Poproszę o poradę (najchętniej pod adres comvideo_at_krzys.com.pl) w
następujących dwóch sprawach:
1- do pracy w trybie graficznym chcę wykorzystać 21" monitor ProNitron 80.19
firmy SONY.
Ma on 5 wyjść i wejść BNC - RGB, V i H.
Znalazłem parametry (chyba jedyne), po ustawieniu których pod Win da się
pracować
(color 16bit lub 32 bity roz. 1152x864, 70 lub 75Hz). Niestety w trybie
tekstowym (DOS)
pojawiają się jedynie paski, nie wiadomo co aktualnie się wykonuje). Moje
pytanie:
- czy jest jakaś karta grafiki, która załatwi mi problem tekstowy i
graficzny dla tego specyficznego
  monitora,
- czy do PC (Pentium II, pł. gł. GigaByte 6V) mogę doinstalować drugą
(dodatkową) kartę grafiki (jak dla
   stacji z AutoCad, Microstation, LogoTech, etc), wykorzystywaną tylko dla
trybu tekstowego (jaką kartę ew. potrzebuję),
- czy jest jakieś rozwiązanie typu switch, którym mógłbym przełączać dwa
monitory
   przeznaczone jeden dla trybu tekstowego, a drugi dla graficznego,
stosownie do tego co aktualnie dzieje się
  w komputerze podczas bootowania, czy np. instalowania.

 2- inny monitor, który zalega u mnie to AppleColor highResolution z
wyjściem 15 pinowym, typowym
     dla Maka. Czy jest możliwe i istnieje prosty sposób, aby przyłączyć go
do PC_ta?

Z góry dziękuję za pomoc i odzew.
Przepraszam za długi tekst.

       Wieslaw, J. Palczewski
   ul. Karpacka 18A; 54-617 Wroclaw
tel./fax (071) 357 46 79 -COMVIDEO P.U.-H.
      www.comvideo.polbox.com
        tel. priv. (071) 357 98 37