Odp: Jak duza odleglosc w lokalnej sieci?

Autor: PawelG (pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl)
Data: Tue 25 Jul 2000 - 14:04:04 MET DST

spelnienia.

Jesli mozna sie wtracic jednym z rozwiazan moze byc zastosowanie
ProtectNeta firmy APC ( nie znam ceny ale APC ma bezplatna infolinie w
Polsce) , ktory nie wyeliminuje problemu z zasilaniem z kilku faz , ale
zakladajac , ze bloki zasilane sa z tej samej trafostacji czyli musza miec
ten sam przewod zerowy skutecznie wyeliminuje ewentualne przepiecia
 uzywam ich u siebie w firmie dla PC zasilanych z roznych faz i nic sie nie
dzieje ) . Obawiajac sie ewentualnych problemow z roznymi fazami w zasilaniu
mozna tez pokusic sie o zasilanie PC z UPS ( cena 300 zl ) co wyeliminuje
ewentualna niezgodnosc faz i zarazem zapewni pewnosc zasilania ( osobiscie
zalecalbym i jedno i drugie) . Co do dlugosci przewodow - stosujac skretke
mozna zastosowac huba w polowie drogi ( zainstalowac u kolegi w srodkowym
bloku ) ktory skroci droge kabla a przy okazji w pewnym sensie bedzie
wzmacnial oslabiony sygnal zasilajac go z UPS ( cena huba juz od 300 zl +
karta sieciowa na skretka 80 zl ) .

> [...]
miedzy
> blokami daloby 5-10 kb/s to wogole bysmy byli szczesliwi. Slyszelismy o
tym
> ze w Koszalinie za zwyklym modemowym laczu wyciaga sie duzo wieksze
> szybkosci, ale do nas ciagnie stary kabel telefoniczny (5k m) i laczy
przez
> nowo zalozona przez TPSA centrala starego typu. Do niedawna w ogole byl
> problem z internetem - ludzie sie laczyli, wybijal impuls i lacze padalo -
> tak przez 3 miesiace. Cos tam ostatnio naprawiono w centralce i jako tako

Nie wiem czy tak jest u was ale TPSA bez powiadomienia odbiorcy instaluje
zwielokratniacze numerow ( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ktore
skutecznie wycinaja pasmo dla modemow ( w moim przypadku przy nowych kablach
telefonicznych modem laczyl sie tylko na 2400 ) jedynym wyjsciem jest
zarejestrowanie modemu z homologacja w TPSA - ktora powinna wtedy zapewnic
lacze na poziomie 33600 .

Pozdrawiam :
            Pawel Galazka
pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl